2024-07-31, 18:32
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Tragiskt, men det verkar enbart ha varit KAOS bland samtliga parter och deras anhöriga när man läser:

https://www.flashback.org/sp89015947

"Watch your circle, before they hurt you"
Citera
2024-07-31, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Jag tror (vill tro) att de här tuffa tjejerna inte hade en susning om allvaret i det de gjorde. Att filma var väl för att i efterhand kunna sprida ett budskap. (mig kallar ingen hora typ)
15-åringen får väl fyra år sluten ungdomsvård på en SIS-institutionen. Finns det möjlighet att flytta över henne till ett kvinnofängelse vid fyllda 18? Har noll koll. 13-åringen är redan placerad enligt LVU.
Ingendera av dessa s.k. ”straff” kommer hjälpa dessa tjejer att ”bli bättre människor”. Tvärtom. De kommer ut än mer farliga på sikt. Än mer trasiga.
Möjligen finns det hopp för 13-åringen om man hittar ett riktigt bra familjehem som står ut och orkar. Då kanske.

Mvh pessimist

Min uppfattning att straffen bör reformeras och bör vara anpassade till den statistiska verkligheten oavsett eftersom att skydda allmänheten måste gå före allt annat, för vem ska annars betala priset? Jag, du eller någon annan. Det är så uppenbart och likväl fegt att de ansvariga här inte tar sitt ansvar(v+mp+s).
Citera
2024-07-31, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dotslash
Konstaterar att det är berikare det handlare om som vanligt efter att ha sett videon. Galaxhjärnor som filmar sig själva. Det måste till lagar som gör föräldrarna medskyldiga så vi på riktigt kan rensa samhället från dylikt skräp.

Vidriga svartskallar som vanligt..

Synd om tjejen som fick utstå den där jävla förnedringen och mista sitt liv

Men i slapphänta Sverige så lär svartskalle brudarna få lindrigt straff i vanlig ordning

Hade det varit min dotter som mördats så hade jag lagt resten av mitt liv att se till att de ansvariga förövarna skall gå till samma öde
Citera
2024-07-31, 18:34
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
För då är man sjuk i huvudet.
En 14-åring blir mördad.
Det är väl mördarna som är sjuka i huvudet, inte dom som tittar på klippet?
Du skrev ju själv att du har sett klippet.

Konstigt resonemang.

Klippet har väl en lärande effekt, en upplysning om vad invandrare är kapabla till.

Sprid klippet så folket kan informeras.
Citera
2024-07-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTAFan
Av egen erfarenhet så brukade personalen för 10-15 år sen kolla igenom rum lite som dom vill och jag vet inte ens om IVO fanns då men inget som boendepersonalen fick skit för.

Exakt så! Säkerheten/skyddet på HVB gick före den personliga integriteten! Vilket va o borde fortsätta vara en självklarhet!
Gör man det övertrampet senaste åren o ungdomen anmäler till IVO så blir det livat direkt!! O troooo mig att ungdomarna idag har koll på alla sina rättigheter!! Så klart bra på ett sätt, men ändå inte!
Citera
2024-07-31, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Man tar sig för pannan. Dessa människor har noll analytisk förmåga. Om vi inte hade tagit in familjer med denna genetik så hade vi inte haft dessa problem i Sverige. I.a.f. inte på samma nivåt. Det är arv och miljö som är orsaken här, inte att svenskar är trötta på att vi strösslar skattepengar över dessa grupper till ingen nytta och hellre vill bestämma själva över små frukterna av hårt slit och offrad tid.

Jag gör samma analys som du. Bland de flesta av oss här på Flashback så finns det inget nöje i att se människor lida. De flesta här är normala svenskar som förfaras över vad som sker. Däremot är det en slags reality check, där man själv vill bilda sig en uppfattning genom all information som görs tillgänglig, som den här filmen.

Jag förlitar mig inte på att Aftonbladets journalister och rättsväsendet skall göra det åt mig, för jag har inget förtroende för dessa. Jag vet hur de mörkar och försöker lägga locket på. Därför väljer jag att själv ta reda på fakta som jag sedan bygger min världsbild på. Till deras förtret.

Vi delar helt klart åsikter!
Pratas ju så mycket om vikten källkritik, mer faktabaserat än att se det med egna ögon och ta del av olika infallsvinklar blir det inte.
Det utelämnas, mörkas och förskönas alldeles för mycket överlag.
Citera
2024-07-31, 18:37
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desdenova
Men alltså har jag förstått det rätt, är där finns på det faktiska mordet? När de hugger henne? Jag har endast sett den på 27 sek där det hotas med kniv och hon får slag i huvudet. Fruktansvärt om det finns flera video av ännu allvarligare karaktär

Finns videon på 27 sek här? Jag hittar bara den på 40 sek och den vill jag nog inte se.
Citera
2024-07-31, 18:39
Medlem
TaxenSixtens avatar
Hoppas de äckliga skitungarna och deras äckliga familjer utvisas efter de tafatta straffen.
Citera
2024-07-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Hon blev sannolikt egentligen inte så arg.
Det är snarare så att hon upplever att hon förväntas vara arg och agera hårt för att behålla sin status.
Det är så ungdomar fungerar i dag.

Detta är naturligtvis en fullt logisk effekt av att vi har politiker som inte bryr sig om att Kina manipulerar utländska samhällen via Tiktok och dåliga föräldrar låter sina barn uppfostrat av en app som aktivt lyfter fram gangsterrapp, kriminella osv osv.

Detta påverkas givetvis tankemönster och normer, även hos skötsamma svenskar. Det finns massor av svenska föräldrar som mest funderar på ”skärmtid” men inte så mycket på vad tiden används till.
Alltså, man tror på fullt allvar att ”lagom skärmtid” är bra även om den ägnas till att indoktrineras av gängkriminellas tankar och normen.

Sen har vi ju ”hem-barnen” som i princip får uppfostra sig själva. Det ser vi ju går ännu sämre.

Detta är snarast en effekt av att hela ungdomsgenerationer skolas i en blandning av hederskultur och kriminella floskler.
För utomstående, som är för gamla för Tiktok, är det här naturligtvis närmast obegripligt.
Och det är dessa som sitter och ska lösa problemen.

Lycka till!
Helt rätt. Folk måste förstå detta, det handlade aldrig "bara om att hon kallat någon hora", det ligger så mycket annat bakom deras handlingar mot Emilia.
Senast redigerad av atinySetare 2024-07-31 kl. 18:53.
Citera
2024-07-31, 18:40
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amigon
Emilia var inte estnisk svensk.
Sjuk video, stackars tjej.
Du har fel! En säker källa har uppgett att E hade rötter i Estland.
Citera
2024-07-31, 18:41
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C000
Min uppfattning att straffen bör reformeras och bör vara anpassade till den statistiska verkligheten oavsett eftersom att skydda allmänheten måste gå före allt annat, för vem ska annars betala priset? Jag, du eller någon annan. Det är så uppenbart och likväl fegt att de ansvariga här inte tar sitt ansvar(v+mp+s).

Hmmm…

Borde du inte ha massiv kritik av den fd. Israelanknutna stadsministern också - han hade migrationsmakten i åtta år…

Samtidigt, det är ingens fel, och, allas fel att den globala krisen runtom i världen fått 100-tals miljoner människor på flykt undan torka krig korruption fattigdom - det är lätt att sitta vid det dukade bordet och gnälla över andra människor, samtidigt som oxfilén glider ner tillsammans med murkelsås och exklusivt rödvin…
Citera
2024-07-31, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
V, S och MP och de som röstar på dessa looswr-partier vill inte se eller förstår inte sambandet mellan samhällskollapsen och invandringen på 100 000 per år de senaste 20 åren.

Faktiskt jag tror de förstår kopplingen solklart. De har andra intressen i detta och driver sin ideologi på bekostnad av andra. Det är viktigare att avlöna sina kollegor på viktiga poster än att faktiskt bidra med samhällsnytta. Jag ser deras handlande som en parasitisk form av företagande. De har förstås egna intressen i detta också. Ungefär som när komiker anser sig ha rätt att skämta om allt. Det är ju deras gebit att ha den friheten, likväl som författare eller artister har intressen i sina ämnesområden. Det handlar inte om vad som rätt och fel eller vad som är bra för samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in