Citat:
Ursprungligen postat av
Thenewsecond
Jag står fast vid min åsikt om att flickorna bör dömas för mord, och dömas hårt för det hemska brott dom begått.
Men jag tänker ändå på det här med att 13 åringen kontaktade någon från tidigare boende och sa att hon dödat någon.
Av vad jag hittat så kom första notisen i massmedia om detta ut kl 00:33, hon kan ju lika gärna ha sett den och "velat göra rätt för sig" genom att kontakta någon för att tala om.
Någon som vet vilken tid hon hade hört av sig?
Enligt uppgift så förekom det ju eventuellt lustgas vid tillfället, och jag skulle inte bli förvånad om det framkommer att dessa tjejer även tagit t.ex tram eller benzo för att vara avstängda inför brottet. (Oavsett syfte att misshandla eller mörda.)
Tram och benzo är vanligt förekommande bland unga både som drog, men också vid brott som innefattar våld just för att vara långt ifrån sina känslor.
Kan ju vara så att drogerna gått ur kroppen och "verkligheten" kom ikapp, och så alla notiser om den s.k 30-åriga kvinnan dom funnit.
Förtydligar att jag INTE vill förminska det vidriga dom gjort.
Spekulerar mer kring uppgifterna om att 13-åringen kontaktade personal från boendet och varför.
Ja droger hittar de nog i systemet på båda MGM, sannolikt att de knaprade piller för att kunna göra det dem gjorde, oavsett om mord var det de tänkte sig.
Precis som dig hade jag hoppats att båda fått fängelse eller vård på obestämd tid, oavsett om det var ett planerat mord eller inte (även om det starkt lutar åt att det var planerat).
15 åringen kan ju dömas som vuxen men lär inte hända, ovanligt och MGM är tjej.