2024-08-04, 18:46
Moderator
Maviels avatar
Påminner er om att längre diskussioner om egen barndom, utsvävningar kring olika varianter av psykisk ohälsa osv INTE är topic i tråden. Här är det aktuellt brott som ska diskuteras. Mycket OT rensat. Håll er gärna till topic!

/Moderator
Citera
2024-08-04, 18:49
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Emilias såklart, vem annars?
Jag kunde gissa mig till att det var E's mamma du menade men det är ju inte självklart, sällan man diskuterar BO's familj i den omfattning vi gjort i här.
Citera
2024-08-04, 18:52
Medlem
Jag står fast vid min åsikt om att flickorna bör dömas för mord, och dömas hårt för det hemska brott dom begått.

Men jag tänker ändå på det här med att 13 åringen kontaktade någon från tidigare boende och sa att hon dödat någon.
Av vad jag hittat så kom första notisen i massmedia om detta ut kl 00:33, hon kan ju lika gärna ha sett den och "velat göra rätt för sig" genom att kontakta någon för att tala om.
Någon som vet vilken tid hon hade hört av sig?
Enligt uppgift så förekom det ju eventuellt lustgas vid tillfället, och jag skulle inte bli förvånad om det framkommer att dessa tjejer även tagit t.ex tram eller benzo för att vara avstängda inför brottet. (Oavsett syfte att misshandla eller mörda.)
Tram och benzo är vanligt förekommande bland unga både som drog, men också vid brott som innefattar våld just för att vara långt ifrån sina känslor.
Kan ju vara så att drogerna gått ur kroppen och "verkligheten" kom ikapp, och så alla notiser om den s.k 30-åriga kvinnan dom funnit.

Förtydligar att jag INTE vill förminska det vidriga dom gjort.
Spekulerar mer kring uppgifterna om att 13-åringen kontaktade personal från boendet och varför.
Citera
2024-08-04, 18:53
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det fanns ett klipp där det ser ut som kniv skär vid hennes hals (på andra sidan halsen från kameran), filmat av en person som inte håller kniven.
Ingen rolig grej att kolla på men kan du förklara lite mer?
Hur mycket såg du av klippet?'
Vet du hur långt klippet var? Har ju nämnts att det ska finns 4st med olika längder.
Skar eller hugg?
Om personen som skickade det till dig kan du ju be att de lägger upp det här så flashbackdektektiverna kan analysera det. Om du nu är okej med att det sprids.
Citera
2024-08-04, 19:00
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Jag står fast vid min åsikt om att flickorna bör dömas för mord, och dömas hårt för det hemska brott dom begått.

Men jag tänker ändå på det här med att 13 åringen kontaktade någon från tidigare boende och sa att hon dödat någon.
Av vad jag hittat så kom första notisen i massmedia om detta ut kl 00:33, hon kan ju lika gärna ha sett den och "velat göra rätt för sig" genom att kontakta någon för att tala om.
Enligt uppgift så förekom det ju eventuellt lustgas vid tillfället, och jag skulle inte bli förvånad om det framkommer att dessa tjejer även tagit t.ex tram eller benzo för att vara avstängda inför brottet. (Oavsett syfte att misshandla eller mörda.)
Tram och benzo är vanligt förekommande bland unga både som drog, men också vid brott som innefattar våld just för att vara långt ifrån sina känslor.
Kan ju vara så att drogerna gått ur kroppen och "verkligheten" kom ikapp, och så alla notiser om den s.k 30-åriga kvinnan dom funnit.

Spekulerar mer kring uppgifterna om att 13-åringen kontaktade personal från boendet och varför.
Ja droger hittar de nog i systemet på båda MGM, sannolikt att de knaprade piller för att kunna göra det dem gjorde, oavsett om mord var det de tänkte sig.
Precis som dig hade jag hoppats att båda fått fängelse eller vård på obestämd tid, oavsett om det var ett planerat mord eller inte (även om det starkt lutar åt att det var planerat).
15 åringen kan ju dömas som vuxen men lär inte hända, ovanligt och MGM är tjej.
Citera
2024-08-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det enda vi vet är identitet på de två som är anhållna för gärningen. Den tredje som är misstänkt för skyddande av brottsling är än så länge helt anonym, vi vet inte ålder eller något. I media har det benämnts som en vuxen person.

Den 3e är en vuxen person i 45års åldern och närstående till en av MGM.
Men det finns en 16årig-ish pojkvän till BO vars identitet inte kommit fram ännu.
Så den nova svarade har inte drömt.
Citera
2024-08-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Morsan brukade hänga på en pub i stan, ett klassiskt drinkluder. Oftast rejält påverkad av ladd.

Vilken morsa, din?
Citera
2024-08-04, 19:04
Medlem
i.doserings avatar
Starkt ångestpåslag? (spekulerar) Kan inte vara helt enkelt att härbärgera för en 13-åring att man precis varit delaktig i ett mord. Men som sagt, spekulerar som så många andra.

Citat:

Citera
2024-08-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Den 3e är en vuxen person i 45års åldern och närstående till en av MGM.
Men det finns en 16årig-ish pojkvän till BO vars identitet inte kommit fram ännu.
Så den nova svarade har inte drömt.

Ok, men den här 16-åringen är ju inte misstänkt för något, eller ingår i utredningen som det är nu iaf.
Citera
2024-08-04, 19:10
Medlem
Citat:

Det är egentligen inte så konstigt alls om MGM1 R kontaktat personal på SIS. Särskilt inte om hon fortfarande va placerad där men hemma på permission.

Jag har jobbat länge på både SIS o HVB o det ringer ofta ”gamla” ungdomar dit som man jobbat med. Många gånger när det hänt negativa saker. Fast iofs har jag aldrig fått samtal om ett mord, det är ju extra ordinärt. Men någonstans bygger ungdomen (förhoppningsvis) ändå upp nån typ av relation/trygghet till stället eller till någon i personalen. Eller så ringer dom för dom helt enkelt vill ha hjälp o lösa ett problem som uppstått!

OM det nu stämmer att MGM3 är Rs pappa så kanske hon berättade för honom först men inte fick svar/hjälp som hon behövde o därför vände sig till sin personal på SIS istället.
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-04 kl. 19:12.
Citera
2024-08-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Ja droger hittar de nog i systemet på båda MGM, sannolikt att de knaprade piller för att kunna göra det dem gjorde, oavsett om mord var det de tänkte sig.
Precis som dig hade jag hoppats att båda fått fängelse eller vård på obestämd tid, oavsett om det var ett planerat mord eller inte (även om det starkt lutar åt att det var planerat).
15 åringen kan ju dömas som vuxen men lär inte hända, ovanligt och MGM är tjej.

Jag hoppas att fup inte kommer vara alltför maskad, med tanke på minderåriga och sekretessen lär mycket vara det.
Men det finns många frågor kring planering, förberedelse, tillvägagångssätt osv som skulle vara av stort värde om det framkom offentligt.
Inte pga ren nyfikenhet, men för att verkligen belysa utåt hur illa ställt det är.
Citera
2024-08-04, 19:16
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Jag hoppas att fup inte kommer vara alltför maskad, med tanke på minderåriga och sekretessen lär mycket vara det.
Men det finns många frågor kring planering, förberedelse, tillvägagångssätt osv som skulle vara av stort värde om det framkom offentligt.
Inte pga ren nyfikenhet, men för att verkligen belysa utåt hur illa ställt det är.
Jag har inte läst jätte många FUP:ar men mestadels maskar man ju namn och sånt som kan leda till identiteten på de som sekretessen gäller.
Kvällspressen var ute ganska tidigt med att skriva att båda tjejerna erkänt och förklarat vad som hänt så själva händelseförloppet och eventuellt motiv lär vi få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in