2024-07-24, 22:02
Medlem
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teabag-d
Hon var även columbiansk och svensk inblandat.
Nu när du säger det så påminner hennes kläder (se Emilias facebook) om latina människor man ser på facebook och vanliga livet i södra spanien!
Citera
2024-07-24, 22:03
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
"Bunden med silvertejp", på händer och fötter, och "skärskador" på kroppen, det låter väldigt personligt...
Senast redigerad av Soffpotatis1357 2024-07-24 kl. 22:06.
Citera
2024-07-24, 22:06
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
"Bunden med silvertejp och skärskador", det låter väldigt personligt...

Låter också som att mer än en person är inblandad här. Definitivt inte bara den minderårige flickan som gjort detta själv.
Citera
2024-07-24, 22:08
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acta-Non-Verba7
Låter också som att mer än en person är inblandad här. Definitivt inte bara den minderårige flickan som gjort detta själv.

Nä, precis. En ensam tjej binder nog inte ensam en annan person med tejp och utövar inte kraftigt våld på någons kropp. Frågan är, hur många var dem och var det bara tjejer eller var någon kille kanske med?
Citera
2024-07-24, 22:15
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Nä, precis. En ensam tjej binder nog inte ensam en annan person med tejp och utövar inte kraftigt våld på någons kropp. Frågan är, hur många var dem och var det bara tjejer eller var någon kille kanske med?

Är ju ganska vanligt inom vissa grupperingar idag, att man ger sig på en ensam stackare medans någon i kompisgänget filmar och lägger upp på snap. Inte omöjligt att misshandel finns på film i någon utav ungdomarnas mobiler.
Citera
2024-07-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Vi vet inte än. Skriver här så fort jag vet.
Vet du vilken kille de bråkade om?
Citera
Avstängd
Fibonaccitals avatar
Alltså ett förberett mord från början!

Skicka in en under 18 att ta mordet på sig. Klart som korvspad.

https://www.hd.se/2024-07-24/mordoff...gstadiealdern/
Hon tros ha hållits fången innan mordet

..bunden med silvertejp – och hade skärskador på kroppen.
En flicka under 15 år, som är bekant med brottsoffret, misstänks för mord och människorov.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-i-landskrona/

Fy fan, detta är helt klart att det var uttänkt redan från början. Hon ska dö!

Frågan är ju, vem ligger bakom och vad var uppsåtet.
Hur många är inblandade?
Citera
Avstängd
Garanterat en kille inblandad sjuka jävla as
Citera
Medlem
Kan man ta ett liv så ska man ta straffet också.
Borde få minst 16 års fängelse för detta.
Citera
2024-07-24, 22:18
Medlem
Jag kanske har lite dålig läsförståelse så här på kvällskvisten, men det nämns flera namn här i tråden:

— Em*l*a Sj*b*rg, *=i,i,ö,e.

— Emili* K*ld*r*s, *=a.

— M*l*k, *=a.

Det är för mig ej klart om de båda Emiliorna är två kandidater till BO, eller om en är BO och en MGM. Av det jag sett av K*ld*r*s så ser hon faktiskt äldre ut än sin ålder (pga väldigt magert ansikte) så jag antog att det var hon som var BO och att hennes lite äldre utseende låg bakom felbedömningen av BO:s ålder.

Men allt här är oavsett spekulationer vad jag kan se. Jag antar att det kommer bli rättegång och att det i samband med det släpper en FUP?
Citera
Medlem
Måste varit flera st som snart kommer åka fast.
Ett ställe där detta hänt vilket borde vara nära fyndplatsen
Citera
Medlem
OrmurinLanges avatar
Citat:

Hon måste ha förflyttas med något fordon. Så någon myndig person med bil var antagligen inblandad (sannolikt en man).

Låter som tortyrmord pågrund av svartsjuka förfan. Men 14 åringar kanske alltid har gjort sånt och det är bara anmälningsbenägenheten som har ökat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in