2024-08-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ok,
Om det nu är att det handlar om att fria Soso från sis-som du tror...
Får en att undra varför G@kon skrev
[Free M, Free R, Free Soso] -efter avrättningen.

R satt väl inte på sis när mordet skedde, utan bodde med någon i Landskrona?

Och angående vad kusinen sagt, eller andra (jag inkluderat).
Det är mycket som skrivs här inne, och om det är viktigt för dig att få grepp om vart min teori, att de var fyra först, kom ifrån så får du plöja igenom det jag skrivit.
Jag tippar teorin skulle vara från något jag läst här , men det kan också varit från en annat plattform.

Finns säkert grunder till att saker inte kommit ut officiellt ännu.
Så bara för att något inte blivit bekräftat ännu, så betyder det egentligen ingenting.
Det har heller inte dementerats.
Varför G skrev så Ja bra fråga. Det borde snart komma ut officiellt Och är S tex anstiftare och om hon är ca 15 år så borde dom anhålla henne. Jag avvaktar tills det kommer ut officiellt. Mycket möjligt att du har helt rätt i dina spekulationer. Skulle det visa sig att S ligger bakom detta så hoppas jag att hon får ett högt straff.
Citera
2024-08-11, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchillNoir
Vad heter mamman på instagram?

Anna Kaldaras Sjöberg.
Citera
2024-08-11, 13:19
Medlem
Citat:

Kan vara så att de känner lättnad över att nu är Emilia borta för alltid och kan inte vräka ur sig en massa dumheter.
Citera
2024-08-11, 13:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ok,
Om det nu är att det handlar om att fria Soso från sis-som du tror...

R satt väl inte på sis när mordet skedde, utan bodde med någon i Landskrona?

Och angående vad kusinen sagt, eller andra (jag inkluderat).
Det är mycket som skrivs här inne, och om det är viktigt för dig att få grepp om vart min teori, att de var fyra först, kom ifrån så får du plöja igenom det jag skrivit.
Jag tippar teorin skulle vara från något jag läst här , men det kan också varit från en annat plattform.

Finns säkert grunder till att saker inte kommit ut officiellt ännu.
Så bara för att något inte blivit bekräftat ännu, så betyder det egentligen ingenting.
Det har heller inte dementerats.
R* pappa hette förut:
Sezkir, Hüsnü
Sezkir, Armando

och är ifrån Turkiet.

Numera hette han:
Diego Armando MARADONA Eliasson, 19750303-****
Citera
2024-08-11, 13:25
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Ja, men om vi nu utgår från att vederbörande har, som många av oss, begränsat ordförråd, vilket ivrigt har påpekats…ska hon ha extra skit för det, när det liksom ingår i begreppspaketet som hon redan är pådyvlad?
Nu är det som det är.
Teorin att R ringde SIS för att konfirmera att hon, den yngsta, var GM, verkar trolig.
Likaså intressant att M på länken säger: ”ska jag hugga dig igen” (har inte sett filmerna, går efter uppgifter i tråden).
Jag vill bara ta upp en sak, jag har bara läst att R kontaktade SIS, aldrig att hon ringde. Det har typ bara äldre personer här skrivit. Finns det bekräftat utanför tråden att hon ringde någon eller kontaktade hon dem på något annat sätt?
Citera
2024-08-11, 13:26
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Stått i tråden flera gånger.
Vem mer än du har skrivit det?
Citera
2024-08-11, 13:38
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Varför G skrev så Ja bra fråga. Det borde snart komma ut officiellt Och är S tex anstiftare och om hon är ca 15 år så borde dom anhålla henne. Jag avvaktar tills det kommer ut officiellt. Mycket möjligt att du har helt rätt i dina spekulationer. Skulle det visa sig att S ligger bakom detta så hoppas jag att hon får ett högt straff.

Fast anhåller man en tonårig eventuell anstiftare när personen redan sitter placerad på en avdelning på ett sishem? Jag har ingen aning om det.

Är det någon som vet och kan ge klarhet?

Mamman till E skrev något i stil med 6 tagna 2 lösa...

Så en av orsakerna till att inget ännu kommit ut officiellt, kan ju vara för att inte alla ännu förhörts.

En annan orsak kan ju vara för att detta är ett sådant brutalt och makabert mord - tortyravrättning på en 14-åring.
De flesta inblandade är troligen inte äldre än 16 år. Jag tycker inte att det är konstigt att det dröjer för "de officiella uppgifterna" att nå ut till the public eye.

Och jag håller med dig om det sista du skrev om S.
Citera
2024-08-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det är självklart att mamman är svårt chockad. Hon vill inte tro att Emilia är borta för alltod. Det måste vara hemskt som förälder att förlora sitt barn på detta sätt. Nu får vi hoppas att mördarna får straff samt den den som skyddar mördarna och att de får sina liv förstörda resten av sitt liv.

Mamman tar nog en dag i taget för att överleva.

Så klart att mamman inte har det så bra. Å andra sidan har nog aldrig haft det bra. Gravt missbrukande mamma som blir gravid med en zigenare, grovt missbruk av fd äkta man, två barn omhändertagna då hon inte kunnat hantera mammaskapet.

Tyvärr finns det dysfunktionella familjekonstellationer och hon är en av dessa.

Hon fick hem sin dotter fårn något hem och efter tio femton dagar är denna dotter mördad. Bristande ansvar? Bristande förståelse för dagens verklighet? Inte mins för placerade barn!

Mamman är en katastrof som den katastrofiska uppväxt hon själv haft.
Citera
2024-08-11, 13:45
Medlem
Citat:
Fast anhåller man en tonårig eventuell anstiftare när personen redan sitter placerad på en avdelning på ett sishem? Jag har ingen aning om det.

Är det någon som vet och kan ge klarhet?

Mamman till E skrev något i stil med 6 tagna 2 lösa...

Så en av orsakerna till att inget ännu kommit ut officiellt, kan ju vara för att inte alla ännu förhörts.

En annan orsak kan ju vara för att detta är ett sådant brutalt och makabert mord - tortyravrättning på en 14-åring.
De flesta inblandade är troligen inte äldre än 16 år. Jag tycker inte att det är konstigt att det dröjer för "de officiella uppgifterna" att nå ut till the public eye.

Och jag håller med dig om det sista du skrev om S.
Jag hoppas också att någon kan ge klarhet i den frågan Jag googlade snabbt och fick fram att anstiftan till mord är ett mycket högt straff om brottet är allvarligt
Senast redigerad av tindraninni 2024-08-11 kl. 14:18.
Citera
2024-08-11, 14:35
Medlem
K.Blomkvists avatar
Det ligger en video på tuben.

† vila I frid emilia kaldaras † 2024.
https://www.youtube.com/watch?v=C0FTmXL62Fs

Halsbandet ser ut som en pistol...
Undrar varför.

Citera
2024-08-11, 15:12
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag hoppas också att någon kan ge klarhet i den frågan Jag googlade snabbt och fick fram att anstiftan till mord är ett mycket högt straff om brottet är allvarligt

2024-08-02 skrev jag: En anstiftare är den som förmår en annan person att begå ett brott. Anstiftaren kan dömas till lika strängt straff som gärningspersonen.
Citera
2024-08-11, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
2024-08-02 skrev jag: En anstiftare är den som förmår en annan person att begå ett brott. Anstiftaren kan dömas till lika strängt straff som gärningspersonen.
Du har helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in