Citat:
Ursprungligen postat av
MagicaDHex
Visst är det...
Väldigt märkligt.
Det finns/fanns förvisso 2 Soheila/Sohaila som följde BO på TT.
Tänk om hon i_i_04 inte var med i chatten utan att det kanske var hon som skrev på BO's mammas IG?
Även om hon i_i har skrivit jävligt konstiga kommentarer på sin TT så behöver det faktiskt betyda att hon var med i gruppchatten.
För det är väl inget hon bekräftat, eller det kanske hon har?
Nu svarar jag inte i detalj på Magicas text men väljer ändå det pga att jag tycker att hens (jag vet ärligt inte) inlägg är av de mer sakliga härinne.
Här har funnits de sedvanliga rasisterna men de har ändå inte kunnat komma överens. Den ene rasisten skrev att det inte var viktigt alls då det bara var "blattar dödar blatte" eftersom BO bara var 25% svensk. Näste rasist slog fast att det var ett tydligt rasistiskt brott eftersom två blattar hade mördat en tjej som var hela 25% svensk. Sen fanns en sjuk människa som var besviken på att videomaterialet inte gav honom förväntad erektion. Jag skiter i dessa.
Däremot har det uttryckts i flera inlägg att de videoklipp som har spridits har varit mer uppslitande än förväntat. Jag kan inte uttala mig för andra men personligen vet jag att nånting inne i mig brast när jag hörde BO kvida "jag vill hem" när man vet att hon aldrig mera skulle få komma hem...och när hon genom silvertejpen framför "ska ni döda mig också?" när man vet att det är precis vad de kommer att göra. Jag vill hävda att själva våldet är underordnat, det är stackars flickans vanmakt och dödsångest som gör hela situationen så obeskrivligt grym och sadistisk.
Etnicitet, social bakgrund eller kön. Detta är ett bestialiskt mord som helt oaktat det nämnda är utan tidigare referens.
Vissa envisas med att skuldbelägga mamman. Seriöst? Känner ni nån som växt upp med "dåliga" föräldrar...har de haft en chans i livet? Jag känner flera. Vissa har kukat ur men vissa har fixat det oklanderligt. Känner ni nån som tvingats bo på 17 olika platser på nio år under sin uppväxt och som fixat det? Jag känner ingen (av nån gällande rekvisiten).
Samhället (representanter för Du och jag) grep in och sade att de kunde göra bättre. 17 placeringar plus att sammanföra flickan med sin mördare. Jag tror inte att det var en bättre ställföreträdare än mamman, hur illa ni än må vilja utmåla henne. JA, hennes förhållanden gav åtgärderna från början men det blev f-n inte bättre med samhället.