Citat:
Ursprungligen postat av
TruthAboutU
Anser personligen att när det kommer till så allvarliga brott som Mord och GM är minderåriga att ansvar / skuld ska ändå läggas mer på de vuxna som haft ansvaret och skadat GM. Om det är sant som det stod bland kommentarerna på BO' s Mammas insta att någon av föräldrarna till någon av GM ( vet ej vem) ska ha sagt att : "Gör vad ni vill med GM, (alltså hens barn) bara ni lämnar mig/ oss ifred"
Hur i hela friden kan man agera så som förälder och inte förstå sin inverkan och påverkan till att det kunnat gå så illa för sitt barn, och dessutom "slänga det till vargarna" för att själv komma undan?!
Det visar ju med all tydlighet att dessa GM har inte varit älskade och fått någon kärlek alls, åtminstone en av dom.
Någon av föräldrarna tycker alltså t.o.m att sitt egna barn kan offras för att själv slippa undan? Inte jätte konstigt det gått så här illa för dessa flickor, utifrån denna informationen.Om det stämmer alltså.och jag inte missförstått något. Isf ber jag om ursäkt för det!
Hade det varit mina barn så hade jag tagit straffet istället och förstått att jag haft skuld i att det kunnat gå så här långt. Och kärleken till sina barn är villkorlös om man är en normal förälder, så man slutar inte älska sitt barn vad de än skulle va skyldig till.
Nej, dessa GM är också offer trots det fruktansvärda brott de gjort sig skyldiga till.
Men föräldrarna och andra vuxna som gjort dom så illa, borde ställas mer ansvariga och skyldiga i det här, enligt min uppfattning.
Du beskriver mina tankar så väl!
De är alla offer för föräldrar som inte haft förmåga att ta tag i barnens väg utför.
Vårt system är TÄNKT att fånga upp, men i praktiken fungerar det inte.
Det är så sorgligt för alla flickorna.
För Emilia och hennes familj är det fruktansvärt att förlora sitt barn, sitt syskon (utan riktigt ha uppfattat om det finns syskon). Emilia kommer inte tillbaka.
Sorgen för föräldrarna och nära är inte mindre för att Emilia är borta, även om hon varit omhändertagen.
Att begå den här gärningen är fruktansvärt, men vilka förutsättningar och stöd hade de här tjejerna för att inte förlora sina gränser?
Det är sååå sjukt att det system som vi slår oss för bröstet att det finns, faktiskt inte alls fungerar.
Jag kanske får en skitstorm nu, men krasst, objektivt och realistiskt är det så här samhället, VI! fungerar!