2024-12-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Ja, när man trodde att man inte skulle bli mer chockad så kommer nya obehagliga detaljer fram. Så utstuderat. Hoppas att det M skrev i chatten, översatt till "ren svenska": "Vi tänkte att vi var tvungna att döda henne, för annars skulle hon skvallrat på oss" kan bevisa att det visst var meningen att mörda henne. Kanske inte först, men sen var det ett medvetet val.

Mordet var planerat från början! Framgår ju tydligt!
Citera
2024-12-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Mordet var planerat från början! Framgår ju tydligt!

Ja, det är ju svårt att förklara vad man skulle med kniven och tejpen till om man "bara" ville misshandla/ge E en läxa. Visst kan man hävda att man bara vill skrämmas. Men förhoppningsvis köper ingen det.
Citera
2024-12-12, 21:25
Medlem
Citat:

– Jag såg på E att hon tänkte springa fram och krama mig. Hon var på väg att springa, men M boxade henne, säger R.

Emilia ramlade till marken. Flickorna berättar samstämmigt och detaljerat om hur misshandeln fortsatte.
– Jag trodde hon skulle överleva....om hon klarar sig och går upp och fucking springer då klarar hon sig. Då överlever hon, och jag bad hela natten för att hon skulle överleva....

– Efteråt när vi gick hem så började R gråta, säger M.
– Vi båda ångrar oss.

Vid sjutiden på morgonen, när nyheten om mordet har briserat, skickar R sms till Emilia: ”Vila i frid min sötis jag älskar dig, jag e så stolt över dig”.

Det fetstilta. En gullig Emilia som springer fram för att kramas och inte ens den fina handlingen kunde göra att tjejerna ändrade sig och kom på bättre tankar. Det är så hjärtskärande. Och så gjorde hon nog inte så mycket motstånd som hon kunnat för hon trodde hon skulle klara sig.

Vad har R för diagnos egentligen?
Hon säger att hon älskar E för att strax efter spotta henne i ansiktet.
Hon hugger ihjäl henne för att sen gråta påväg hem från brottsplatsen.

Ångrar sig gör hon ju knappast och sms:et morgonen efter är ju för att få det att se ut som att hon inte har med brottet att göra (likt Johanna i Tove-fallet).

Kan tjejerna komma undan med att det inte var meningen att döda henne? E levde väl när polisen hittade henne? Och då kommer väl försvaret hävda att ifall flickorna velat döda henne hade de kunnat göra det innan de lämnade E? Å andra sidan tyder ju placering av knivhugg på uppsåt att döda. Så utstuderade kan de väl ändå inte vara?

Jag tror och hoppas att M kommer få långt fängelsestraff. Tror inte på SIS den här gången; detta är för grovt.
Citera
2024-12-12, 21:32
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Det fetstilta. En gullig Emilia som springer fram för att kramas och inte ens den fina handlingen kunde göra att tjejerna ändrade sig och kom på bättre tankar. Det är så hjärtskärande. Och så gjorde hon nog inte så mycket motstånd som hon kunnat för hon trodde hon skulle klara sig.

Vad har R för diagnos egentligen?
Hon säger att hon älskar E för att strax efter spotta henne i ansiktet.
Hon hugger ihjäl henne för att sen gråta påväg hem från brottsplatsen.

Ångrar sig gör hon ju knappast och sms:et morgonen efter är ju för att få det att se ut som att hon inte har med brottet att göra (likt Johanna i Tove-fallet).

Kan tjejerna komma undan med att det inte var meningen att döda henne? E levde väl när polisen hittade henne? Och då kommer väl försvaret hävda att ifall flickorna velat döda henne hade de kunnat göra det innan de lämnade E? Å andra sidan tyder ju placering av knivhugg på uppsåt att döda. Så utstuderade kan de väl ändå inte vara?

Jag tror och hoppas att M kommer få långt fängelsestraff. Tror inte på SIS den här gången; detta är för grovt.

Jag reagerade på samma sak. En glad tjej springer fram och vill krama sin trodda kompis, i gengäld är svaret tortyr och död.

Sociopat lär ju inte ligga långt bort tänker jag.

Jag har förstått det som att rättspsykiatriska undersökningar sällan genomförs på barn och ungdomar. Men vafan, är det inte gjort här?
Citera
2024-12-12, 21:34
Medlem
Har någon begärt ut FUP?
Citera
2024-12-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Jag reagerade på samma sak. En glad tjej springer fram och vill krama sin trodda kompis, i gengäld är svaret tortyr och död.

Sociopat lär ju inte ligga långt bort tänker jag.

Jag har förstått det som att rättspsykiatriska undersökningar sällan genomförs på barn och ungdomar. Men vafan, är det inte gjort här?

Ja, sociopat med inslag av nåt annat kanske.

På M gjordes en p7-undersökning, men har inte läst huruvida hon skickades till den stora RPU:n.
Citera
2024-12-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ja, det är ju svårt att förklara vad man skulle med kniven och tejpen till om man "bara" ville misshandla/ge E en läxa. Visst kan man hävda att man bara vill skrämmas. Men förhoppningsvis köper ingen det.

Här saknas det förstånd! Vilket otäckt och ointelligent yttre! När man ser detta missfoster så börjar man ana vad som låg bakom mordet. Ren avundsjuka för att Emilia var så mycket snyggare!

In på dårhus med denna, släpp aldrig ut henne för då händer mer grejor.

https://samnytt.se/tortyrmordad-av-s...ar-infor-ratta
Citera
2024-12-12, 21:48
Medlem
Detta fall verkar bli värre och värre. Ungarna är ju helt bisarra: 13-åringen hoppar fram iklädd en mask som 15-åringen hade sytt på syslöjden på Sis-hemmet. Vilken 'passande' syslöjd de verkar ha.
(Undrar vad killarna totar ihop i slöjden där. Knogjärn?)

13-åringen konstaterar att "om hon klarar sig och går upp och fucking springer då klarar hon sig". Var inte Emilia bunden med silvertejp?

13-åringen berättar vidare att hon skrivit till Emilia att ”Vila i frid min sötis jag älskar dig, jag e så stolt över dig" och helt iskallt fortsätter "No shit, hon är död men ändå, jag vill fortsätta skriva till henne även fastän hon är död." Tror hon ville mörka och få det att verka som att hon sörjde och själv inte var inblandad i mordet. Ungefär som mördare vilka medverkar i sökandet efter sitt offer etc.

Att dessa två tjejer skulle ha blivit hotade/tvingade till att utföra detta brott samt att de skulle få pengar för mordet tror jag inte alls på. De har med all säkerhet handlat av egen illvilja och känslan av makt.

Förutom själva våldet var det hemskt att läsa om hur 13-åringen återgav hur Emilia grät och grät och grät. Ändå visades hon ingen nåd.

Starkt av Emilias mamma att gå ut med sin berättelse.
Senast redigerad av Detdundrar 2024-12-12 kl. 21:55.
Citera
2024-12-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Fuck off !
VI är alla ansvarig för våra gärningar.

Tack, jag trivs bra där jag är.

Om forskningen visar att konsekvenstänket inte är fullt utvecklat förrän vid 25 års ålder, och att gärningspersonerna haft shitty förebilder hela sitt liv, vad tror du händer då?

Att de blir som gulliga, ulliga lamm?

Gärningen är fullständigt vidrig, jag försvarar inte den!!!
Men jag fattar att det finns en bakomliggande förklaring, vilket inte betyder att jag försvarar vad de gjort.

Det är fel i systemet, att alla tre flickor varit på SIS-hem som är tänkt att fånga upp och stötta, och det misslyckats kapitalt.

Likaså barn, pojkar oftast, som skolan - om de ens går dit - soc, och polisen faktiskt vet har hamnat snett, går ut och skjuter ihjäl folk på beställning.
Citera
2024-12-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Här saknas det förstånd! Vilket otäckt och ointelligent yttre! När man ser detta missfoster så börjar man ana vad som låg bakom mordet. Ren avundsjuka för att Emilia var så mycket snyggare!

In på dårhus med denna, släpp aldrig ut henne för då händer mer grejor.

https://samnytt.se/tortyrmordad-av-s...ar-infor-ratta

Det tror jag också, Melak är ju asful, ser inte ens ut som en tjej. Den andra tjockisen är också riktigt ful. Emilia däremot var ju vacker på riktigt.
Citera
2024-12-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Tack, jag trivs bra där jag är.

Om forskningen visar att konsekvenstänket inte är fullt utvecklat förrän vid 25 års ålder, och att gärningspersonerna haft shitty förebilder hela sitt liv, vad tror du händer då?

Att de blir som gulliga, ulliga lamm?

Gärningen är fullständigt vidrig, jag försvarar inte den!!!
Men jag fattar att det finns en bakomliggande förklaring, vilket inte betyder att jag försvarar vad de gjort.

Det är fel i systemet, att alla tre flickor varit på SIS-hem som är tänkt att fånga upp och stötta, och det misslyckats kapitalt.

Likaså barn, pojkar oftast, som skolan - om de ens går dit - soc, och polisen faktiskt vet har hamnat snett, går ut och skjuter ihjäl folk på beställning.

Du ska inte dra helt störda slutsatser av forskning på eget bevåg som inte forskare dragit. Att inte ha fullt utvecklat konsekvenstänk förrän vid 25 års ålder är inte samma sak som att vara sadist och psykopat framtill 25 års ålder, ditt jävla spån.
Inte ens i närheten. Det är inte normalt ens för en 4-åring att tortyrmörda, fattar du?! Om en 4-åring gör det räknas det som gravt personlighetsstört och att barnet är psykopat.
Förstår att du antingen lever ett priviligerat liv eller bland psykopater som skyller sin psykopati på sin uppväxt. Hela Sverige har förfäder från 1800-talet som alla hade ett rent helvete till uppväxt. Utan att de tortyrmördade allihop.
Citera
2024-12-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Allting som går såhär snett är inte samhällets, systements eller föräldrarnas fel.

Vilken typ av samhälle kan reparera och vem ska "stötta" sådana här mordiska ungdomar (småtjejer) så att de inte plågar livet ur andra? Dessa tjejer hade ju redan blivit omhändertagna men rymt. Livet ute på gatorna är så mycket mer spännande för unga med aggressionsproblem, inlärningssvårigheter eller diagnoser. Där träffar de äldre killar (med liknande problem) som röker, knarkar, langar, dricker alkohol, gör brott och hänger omkring. De tror de är vuxna och att de kan tänka som sådana.

I ett sådant här outsägligt hemskt fall bör dessa ungar nu en gång för alla stå ansikte mot ansikte med det de faktiskt alldeles själva har ställt till med.

Dessa tjejer har inte bara mördat en jämnårig på ett obeskrivligt plågsamt sätt utan de har planerat det också. Här hjälper inget "stöttande" i världen.

Jag slår mig heller inte för bröstet över ett samhälle som fungerar såhär. Varför? Jo, just för att sådana här unga personer med borttappat vett, ingen ansvarskänsla och mord i sikte har förstört min tro på det.

Min åsikt är att det är samhället, systemet, som är tänkt att fånga upp. Jag blir så jävla förbannad på hur barn - när man är 13 och 15 år är man fortfarande ett barn - först blir svikna av sina föräldrar och sen av samhället/systemet.

Och här sitter vuxna människor vid sina tangentbord och snudd på anser att elektriska stolen är lösningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in