2024-12-16, 01:13
Medlem
Vilken jävla dödsångest. Blir så jävla lack på föräldrar som föder och skiter i att uppfostra sina barn.
Citera
2024-12-16, 01:35
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Håller med, i den åldern utövade man idrotter, läste eller umgicks med kompisar på ett normalt sätt.
Så samhället har blivit.

Ja hon kommer inte bli dömd och därmed inte heller hamna i brottsregistret för detta tortyrmord.
Helt sinnesjukt!

Förhoppningsvis får våra politiker lite fart gällande att sänka straffåldern efter detta...
Citera
2024-12-16, 01:56
Medlem
Fibululans avatar
Läste delar av fup, höll på att spy, dom som gjorde detta kommer aldrig leva som normala människor.
Detta var planerat och utstuderat tortyrmord.
När dom släpps ut kommer dom fortsätta ställa till det för andra, livstid för alla inblandade vore det bästa för samhället.
Sen borde alla sajter som lägger ut ”gore” förbjudas och stängas ner, endast sjuka människor kollar på sånt.
Citera
2024-12-16, 02:16
Medlem
Är de flesta bilder maskade för er oxå?
Citera
2024-12-16, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar

Detta kan få mig själv att gråta. Hela R's vittnesmål kan få mig att gråta. Hur kan en ung tjej känna en sådan här njutning av att skada och plåga andra?

Citat:
Ursprungligen postat av mikurolls
Jag må se på världen genom rosenfärgade glasögon, men alltså .. hur kan en trettonåring vara kapabel till någonting så hemskt? Jag har så fruktansvärt svårt att förstå. Jag tror aldrig att man faktiskt kommer förstå. Har nästan svårare att förstå att på grund av dennes ålder så blir det inget åtal eller ens en prick i registret. Jag har inga ord.

Någon av de blev raped av sin mammas pojkvänner från ung ålder.

Ostabilt för alla 3 tjejer inblandade...
Citera
2024-12-16, 07:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Socialtjänsten borde aldrig placerat R hos hennes mamma, hon är dock lämplig.

R lillebroder som dog var på mamman sida som jag förstått.

Emilia borde inte heller placerats hos sin mor. Mamman har ingen erfarenhet av att uppfostra ett gränslöst barn och inga verktyg att relatera till.

Känns som socialtjänsten när flickorna båda blev utskrivna hittade på snabba lösningar mitt i semestern……

Inte läst klart allt.
Citera
2024-12-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
I den FUP jag har är det inlagt stor tydlig porträttbild efter första förhöret med R.

är inte den från när hon var yngre?
Citera
2024-12-16, 09:09
Medlem
När man läser FUP så blir man väldigt illa till mods. Två mycket störda individer som kanske hade haft en chans att bli friska men som efter detta mord är dömda till ett liv i fortsatt misär.
R är redan vid 13-års ålder en psykopat och sadist.
M är äldre och har utvecklat sin psykopati under fler år än R.
Båda MGM har en ärftlig psykopati samt så har dom blivit utsatta för saker ingen ska behöva bli utsatt för, än värre som barn.
Jag hoppas att detta kan leda till det minsta gott iaf för offrets skull.
SIS-hemmen måste kontrolleras än mer och vården måste bli bättre. Uppenbart störda föräldrar ( både BO och MGMs föräldrar kan inte hantera sina barn, inte ens för en dag).
Citera
2024-12-16, 10:34
Medlem
surfriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttan79
Är de flesta bilder maskade för er oxå?

Ja, har väll med åldern att göra.
Citera
2024-12-16, 11:15
Medlem
notknapparens avatar
Blir liksom de flesta här inne otroligt skrämd av läsningen.

RE visar upp hemskt tankesätt när hon känner sig pressad för att vara så ung. Arrogans, respektlöshet, starkt aggressivt beteende, skuldbeläggande, lögnaktig, försök till att styra förhöret, överlägsen stil, hatisk, verkar ha svårt att kontrollera sina känslor, reagerar impulisvt, agressivt och hatiskt på frågor...

Absolut en person som jag skulle vara rädd för att göra mig ovän med. Helt obegripligt att hon får bo hemma hos sin mamma, som ju inte kan ha möjlighet att hantera RE.

Här visar RE på tydligt hur hon tänker kring att människor ska "försvinna" när de skapar upplevda "problem" för henne. De ska typ dö:

"RE: Hur fuck vågar ni gå hem till min morsa?
FL: Ja det är sånt som vi gör i sådana här stora utredningar.
RE: Aa, men jag har inte någonting med det här att göra.
FL: Men det är det vi behöver…
RE: Fucking skäms att ni gick hem till min morsa, fucking skäms.
Horungar. Jag hoppas ni också dör. Fittor.
FL: Där hade jag varit försiktig med dig, om, om jag var dig, att säga…
RE: Aa, vad?
FL: …att hota oss.
RE: Vad?
FL: Tänk på att din advokat också är här…
RE: Ja, och?
FL: …och är vittne till det här. Det är inte lämpligt att göra så.
RE: Ja, men du sa att jag får använda vilka ord som helst.
FL: Ja, fast du får inte hota oss.
RE: Aa, era horor.
FL: Det får du inte.
RE: Horungar (ohörbart).
"

Skrämmande att RE har bott hemma hos sin mamma när man får lite insyn i hennes person. RE säger i förhör att hon den senaste tiden bott hemma (oklart hur länge, några veckor?).

"RE: Ja. Soc tycker inte att jag borde få vara hemma. Men nu hade de ingen annan ställe som
de fick typ flytta hem mig.
"

Av det lilla jag uppfattat, finns det starka bevis för att hon är skyldig. Socialtjänsten har ansvar för henne och tar ställning till vad som är lämpligt att göra.

Vad innebär det?

Vad händer med henne den dagen när socialtjänsten inte har koll på henne?
Citera
2024-12-16, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Vad tänker du då att straffmyndighetsåldern skall ligga på och varför?

13 känns ju spontant som ett bra första steg, i.o.m att det är där vi börjar se grov brottslighet nu. Är man gammal nog att begå mord, så är man gammal nog att ställas till svars i en rättegång.
Citera
2024-12-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Förhoppningsvis får våra politiker lite fart gällande att sänka straffåldern efter detta...
Det hoppas man..Särskilt som R stått för de grövsta delarna.
Hon har väldiga aggretionsproblem, enormt maktbehov och verkar lida av storhetsvansinne.
Hon verkar stolt över vad hon gjort.
Hon tror sig vara nån maffiaboss som kan härja runt och ge order om vad folk ska göra. Och straffar folk eller hotar om det när de inte gör som hon säger.
Tydligen hade R för avsikt att göra detta dåd mot någon annan tjej men det gick inte då tjejen var kvar på SIS. Troligtvis samma tjej som i vittnesförhör berättar att hon är säker på att hon skulle blivit offret ifall hon kommit ut före E. Och att R hotat om att ge sig på hennes familj istället om hon inte lydde henne. Detta då R var arg över att tjejen haft attitydproblem och inte gjort som R sagt vid tidigare tillfällen när de bodde på samma SIS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in