• 1
  • 2
2024-07-25, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Finns en sajt där de har gamla program för nostalgiker, finns säkert många sådan, men i allafall..
Sedan bör det ju påpekas det ev. problemet med säkerhetsluckor i att ha gamla program i datorn.
Dreamweaver förr var det bästa till att göra hemsidor.

http://www.oldversion.com/windows/ma...a-dreamweaver/

Jo tack jag vet, tog hem 8:an och det var något fel på den, och sen när jag skulle avinst skiten så funkar det inte så nu får jag gå in i reg och tabort alla 1000 tals nycklar manuellt
Citera
2024-07-25, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Som sagts, använd en återställningspunkt, eller använd Revo Uninstaller för att ta bort programmet fullständigt.
återställnings punkt har jag inte tänkt på. Tack
Citera
2024-07-25, 18:58
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
återställnings punkt har jag inte tänkt på. Tack

Det är bra att göra en då och då.

Läs mer ↓ ↓
Citera
2024-07-26, 14:19
Medlem
eltonkebabs avatar
Varför ska du använda sånt gammalt skräp? Finns otroligt mycket bättre verktyg för att göra en hemsida idag. Till exempel: https://www.squarespace.com/
Citera
2024-07-29, 05:40
Medlem
Archytechtics avatar
Installationsprogrammet finns säkert på archive.org men att köpa en licens kan du nog glömma. Jag hade personligen letat upp en torrent istället för att ge sig ut på jakt efter en crack till ett så gammalt program. Risken att få oönskad programvara på köpet känns rätt påtaglig.
Citera
2024-07-29, 21:38
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Kan du inte använda den nya versionen? Eller använda Notepad++ istället.
Citera
2024-08-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archytechtic
Installationsprogrammet finns säkert på archive.org men att köpa en licens kan du nog glömma. Jag hade personligen letat upp en torrent istället för att ge sig ut på jakt efter en crack till ett så gammalt program. Risken att få oönskad programvara på köpet känns rätt påtaglig.

Fick tag på en version DW8 tyvär spansk men man blir aldrig för gammal för att lära sig nya språk
Citera
2025-02-18, 22:30
Medlem
Trakessons avatar
Jag använde Dreamweaver mycket förr. Det bästa med programmet (och något jag inte fann hos några andra program) var funktionen att om man ändrade en länk så ändrade programmet länken överallt utan att man behövde ändra i 200 filer för hand. Dessutom jämförde det siten lokalt mot siten på nätet och kunde uppdatera alla ändringar man gjorde automatiskt.

Jag laddade ner dreamweaver förra veckan och installerade på en burk. Vet inte vart jag hittade det, men sök på torrentsidor så finner du det säkert, TS.
Citera
2025-02-21, 15:59
Medlem
Microsoft Frontpage funkar väl bra?

Min favorit på den tiden den tiden det begavs sig.
Citera
2025-02-22, 08:12
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2x4femtum
Microsoft Frontpage funkar väl bra?

Min favorit på den tiden den tiden det begavs sig.
MS Frontpage funkar bra än idag. Men Adobe Dreamweaver var väl lite mer för professionella användare. Och vi ska väl inte glömma bort CoffeeCup som faktiskt finns att tanka ner, fullt fungerande idag.
Citera
2025-03-02, 20:53
Medlem
Vill du köra visuellt kör ett CMS som ex Wordpress eller tusentals andra att välja på.
Vill du köra kod så använd VSCode, finns plugins för det mesta.
DW kommer bara göra gammal utdaterad kod åt dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in