Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-25, 20:53
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Visa mig vilket fjäll som finns två mil från Luleå. Snälla. Var tyst, du gör bort dig.
Bälingeberget faller in under kategorin fjäll, ditt lilla äckliga pundarluder.
Citera
2024-07-25, 21:04
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Om du inte har någon trovärdig källa bakom ditt påstående är det inte mycket värt alls.

Din källa gäller ju bara Norrbotten som har 1/5 av Norrlands befolkning. Sen beror minskningen tydligen på att ”tillämpningen av sjukförsäkringen” förändrades.

Ni lever helt enkelt på staten där, är det inte sjukpenning, A-kassa eller bidrag så är det statliga företag som LKAB och Sveaskog eller statligt subventionerade bubblor som Northvolt.
Citera
2024-07-25, 21:26
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
Bälingeberget faller in under kategorin fjäll, ditt lilla äckliga pundarluder.

Det som min kollega (och 98% av gemene man, och framför allt jag) menar när man pratar om "fjällen" är givetvis svenska fjällkedjan. Dit Bälingeberget då fan inte tillhör. Menar du på riktigt att vartenda berg/kulle i Sverige kan benämnas som "fjällen"?
Citera
2024-07-26, 06:23
  #148
Medlem
GerardDepardieus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
En fin och bra tråd.
Har haft ett antal diskussioner med olika folk om detta.
Vi här i Skåne verkar alla nästan överens om att Sverige slutar typ 10 mil norr om Stockholm. Resten är ju typ bara skog och öde vägar ändå. Sedan rakt upp till bergen och snön.

Ser man på kartan så kan man ju faktiskt också se att bebyggelsen slutar ungefär där jag sade också. Sedan är väl Falun och Borlänge ungefär där den absoluta gränsen går.

Norrlänningar i Östersund brukar alltid ta illa vid sig när man säger detta men det är ju faktiskt bara ren sanning.

Säkert underbar natur däruppe men det är ändå ödebygd och lite Twin peaks över folket där uppe över Stockholm.


Hahaha jag bor i Östersund och hållet med !! En jävla håla mitt i ödemarken!!

Du har helt rätt att folk här uppe tar illa vid sig om man påpekar detta! Verkar vara ett känsligt ämne )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in