Okej, nu är jag en ganska gammal finsmakare av denna typ av musik (dvs äldre Bass, Dance och hård Trance), dock kan vi ändå få in lite konstruktiv kritik.
1. Det låter som att du är en helt svensk person. Din målgrupp och genre är till för just svenska ungdomar på landsbygden. Använd då språkbruket som är lämpligt. Dvs. skippa ortenpojkarnas gängrapp. Sjung gärna om bira och tobak så länge du håller dig till svenskan.
2. Din hipphoppsliknande text störs ut av basen i bakgrunden. Studera de större Bass, Dance och Trance-artisterna för att få en känsla över hur man kan använda refränger och texter i sin låt.
Beroende på hur du vill ha låten mixad kan det vara bra med lite mer Bass. Nu vet jag att
Ren - Genesis (Official Drum & Bass Remix) är en helt annan genre, men i hans låt har du nyckel till en mixning där din snabba text fungerar med din basslinga du har. Ja, denna är inte en EPA-låt (tack och lov), men det går att bygga en sådan låt på hans. Han visar dig också hur man rappar utan att låta som en ortenpojke från Tensta på tjack .
EPA-dunk ska vara djup bas, helst med 15" eller större baselement. Men sedan är jag mer för psytrance i bilen så det kanske är därför...