Citat:
Ursprungligen postat av
Merc123
Jag köpte nyligen ett RTX 4060 då jag blivit rekommenderad av det hos Inet, det låg i den pris klassen till vad jag hade ekonomi för nu.
Jag funderar nu hur stor skillnaden är från GTX 1070 till RTX 4060, om jag gjorde rätt i att köpa det eller om kanske RTX 4070 hade varit ett bättre alternativ.
Jag behöver dock uppgradera fler komponenter upptäckte jag efter att ha installerat det och kört Euro Truck Simulator 2, kontaktade Inet igen ang. det och det rekommenderades att jag uppgraderar mer.
Att uppgradera från GTX 1070 till RTX 4060 innebär en stor prestandaförbättring, särskilt för spel i 1080p och 1440p med höga inställningar och ray tracing.
RTX 4070 ger ännu bättre prestanda och är mer framtidssäker, särskilt för högre upplösningar som 4K. Vid uppgradering av grafikkort är det också viktigt att överväga uppgradering av andra komponenter som processor, RAM och strömförsörjning för att undvika flaskhalsar.
När du uppgraderar grafikkortet, kan det vara nödvändigt att uppgradera andra komponenter för att undvika flaskhalsar:
Processor: En snabbare CPU kan behövas för att matcha den nya GPU:ns prestanda.
RAM: Minst 16 GB RAM rekommenderas för moderna spel.
Strömförsörjning: Kontrollera att din PSU har tillräcklig kapacitet och rätt anslutningar för det nya grafikkortet.
Moderkort: Kontrollera kompatibilitet med din CPU och GPU.