Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-26, 14:29
  #1
Medlem
tomcats avatar
Sitter just nu och väntar i kön hos shenker. Har suttit ett bra tag nu, var på typ 48 plats och det räknade
ned till under tio sedan dess har tre gånger så lång tid passerat nu. Noterar att de slutade räkna efter
plats tio också.

Jag beställde Steam Deck från Steam den 19. Så jag har väntat totalt en vecka. Det stod att leverans
skulle ske inom 3-5 dagar.

Paketet kom fram till Västerås igår (torsdag 25) på morgonen.

Det står "Ditt paket är ute för leverans" på shenkers spårningssida och "Utkörning pågår från terminalen i Västerås".

Väntar fortfarande på att komma fram...
Citera
2024-07-26, 14:34
  #2
Medlem
Finns det en fråga i det här någonstans? Vad ringer du schenker om?
Citera
2024-07-26, 14:44
  #3
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomcat
Sitter just nu och väntar i kön hos shenker. Har suttit ett bra tag nu, var på typ 48 plats och det räknade
ned till under tio sedan dess har tre gånger så lång tid passerat nu. Noterar att de slutade räkna efter
plats tio också.

Jag beställde Steam Deck från Steam den 19. Så jag har väntat totalt en vecka. Det stod att leverans
skulle ske inom 3-5 dagar.

Paketet kom fram till Västerås igår (torsdag 25) på morgonen.

Det står "Ditt paket är ute för leverans" på shenkers spårningssida och "Utkörning pågår från terminalen i Västerås".

Väntar fortfarande på att komma fram...

När en sida anger 3-5 dagar så är det arbetsdagar (ej helg) och det baseras på förväntat snittid.
Så du beställde på en fredag, om du beställde senare på dagen kommer den hanteras på måndag om de inte har helgbemanning från säljaren. Så tiden för leverans har inte ens gått ur.

Normalt för Schenker så kör de ut paket till ombuden under hela dagen så den kan fortfarande komma idag om du har tur, annars blir det måndag. Om du har hemleverans är det lotteri om du får en bra chaufför eller inte.
Citera
2024-07-26, 14:52
  #4
Medlem
tomcats avatar
Frågan är har andra blivit utsatta för att de aldrig svarar på telefon?
Satt sådär två timmar kom aldrig fram.

Är inte första gången jag får paket från shenker och det har inte varit problem förut.
Men nu när det är mycket pengar, ja då ska det jävlas.
Grejen är att i morgon är det födelsedag för en av mina unga släktingar, elva år
för att vara exakt.
Trist att det ska bli så här. Kan dröja innan jag möter honom nästa gång. Vi bor
inte på samma ort.
__________________
Senast redigerad av tomcat 2024-07-26 kl. 14:55. Anledning: lägga till
Citera
2024-07-26, 15:10
  #5
Medlem
Det kan mycket väl vara framme hos ombudet, men dom har inte hunnit scanna in det ännu
Citera
2024-07-26, 15:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomcat
Frågan är har andra blivit utsatta för att de aldrig svarar på telefon?
Satt sådär två timmar kom aldrig fram.

Är inte första gången jag får paket från shenker och det har inte varit problem förut.
Men nu när det är mycket pengar, ja då ska det jävlas.
Grejen är att i morgon är det födelsedag för en av mina unga släktingar, elva år
för att vara exakt.
Trist att det ska bli så här. Kan dröja innan jag möter honom nästa gång. Vi bor
inte på samma ort.

Vad är problemet? Ja det är semestertider tar lite längre tid att få komma fram till kundtjänst, särskilt när spån som du ringer för att du är sen på att lägga beställningen och klagar för inget! Lägg ner och skärp dig! Det står att dom vanligast levererar på 3-5 arbetsdagar men kan ta några dagar extra vid hög belastning!
Citera
2024-07-26, 15:44
  #7
Medlem
Wikitomtes avatar
Schenker har varit drabbat av Crowdstrikes IT-haveri. Det gick tidigare i veckan inte att scanna varken utgående eller ingående försändelser hos ombud. Tror dom är ganska nerringda. Du får nog ha tålamod helt enkelt så löser det sig.
Citera
2024-07-26, 18:10
  #8
Medlem
tomcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Det kan mycket väl vara framme hos ombudet, men dom har inte hunnit scanna in det ännu

Nope. Har kollat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in