Citat:
Den lilla dvärgen verkar ju helt blåst.
Snackar om att hade hon inte blivit varnad så hade hon vunnit guld.
"Att ålder, land och ursprung spelar ingen roll"
Inte? Du är i OS och land spelar ingen roll?
Ja tydligen inte för:
"Under konflikten med Svenska judoförbundet övervägde bronsmedaljören att börja tävla för Förenade Arabemiraten."
Skicka dvärgen till Paralympics istället
Snackar om att hade hon inte blivit varnad så hade hon vunnit guld.
"Att ålder, land och ursprung spelar ingen roll"
Inte? Du är i OS och land spelar ingen roll?
Ja tydligen inte för:
"Under konflikten med Svenska judoförbundet övervägde bronsmedaljören att börja tävla för Förenade Arabemiraten."
Skicka dvärgen till Paralympics istället
Som jag skrev saknas det erfarenhet på olika nivåer. Hon verkar heller inte förstå vad hon egentligen har gjort.
Som jag skrev i en annan tråd (där jag analyserar hela hennes teknik), kliver hon in från utgångsposition efter Mate (och hennes andra varning) och
- tar björnkram på uke => potentiell Shido (beroende på hur man tolkar situationen)
- Rycker tag i ukes högra arm från utsidan, bryter ukes balans genom att sträcka ut ukes arm arm i ett armlås => Shido
- initierar och kastar uke med låst högerarm, där hon hänger på högerarmen => Hansoto Make (direkt utan möjlighet att fortsätta)
- Hon släpper sedan greppet med sin vänstra hand så hon följer inte med i mattan med armlås. (vilket skulle rendera i en till HSM punkt 6 om hon följde med.)
Hon bråkar sedan med domaren när domarna via videogranskning beslutar att varna henne för stående armlås => Hansoto make (utan möjlighet till fortsatt tävling; orsak: osportsligt uppträdande, brott mot judons värdegrund).
Hon kom levande ur den matchen med en indirekt hansoto make (tre Shido).