Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-31, 13:43
  #13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Friidrotten är flaggskeppet för hela Sommar-OS och lika avgörande som längdskidorna i Vinter-OS!

Annars ser jag det mesta, variationen av sporter är det allra bästa och vad som lyfter Olympiska Spelen..

Jag antar att du menar din personliga åsikt angående längdskidor, inte en objektiv bedömning? Det är ju vi i Norden som höjer längdskidor högt. Friidrott är givetvis ett extremt mycket större flaggskepp under sommar-OS än vad längdskidor är under vinter-OS (sydeuropéerna anser utförsåkning vara större och tyskarna lyfter skidskytte). Om proffsen kommer till ishockeyturneringen får den nog sägas vara flaggskeppet. Friidrott är halva OS och det jag tror de allra flesta i världen med sportintresse tycker.

Jag håller med dig om variationen och den tycker jag är bättre under sommarspelen.
Citera
2024-07-31, 13:53
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag antar att du menar din personliga åsikt angående längdskidor, inte en objektiv bedömning? Det är ju vi i Norden som höjer längdskidor högt. Friidrott är givetvis ett extremt mycket större flaggskepp under sommar-OS än vad längdskidor är under vinter-OS (sydeuropéerna anser utförsåkning vara större och tyskarna lyfter skidskytte). Om proffsen kommer till ishockeyturneringen får den nog sägas vara flaggskeppet. Friidrott är halva OS och det jag tror de allra flesta i världen med sportintresse tycker.

Jag håller med dig om variationen och den tycker jag är bättre under sommarspelen.

Absolut, det är min personliga åsikt och inte en objektiv bedömning!

Ishockey och konståkning har väl annars högst status i Vinter-OS, sett över hela världen..

Definitivt så! Blir mycket skid- och skridskogrenar under vinterspelen..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in