Citat:
Jag menade förstås inte här i tråden utan generellt, t ex på politikforumet. Om man möter flera konton som allihop skriver t ex att "numera vet vi ju att Joe Biden var och är senil, han har varit senil i minst fem år och i sommar tvingades media äntligen ge upp försöken att dölja detta faktum: vad säger nu ni som har hackat på Trump för att han var modig och deklarerade detta faktum redan 2020? Vem ska kunna lita på någonting ni eller era idoler säger i fortsättningen? Nåååå?"Som jag påpekade här finns inget allmänt eller strikt förbud mot all form av metadebatt: (FB) HusvagnSvensson varnar och tar bort inlägg obegripligt
Om du i samband med diskussionen vill påpeka att någon flyttat målstolparna för diskussionen är det en annan sak än att du istället för ämnet allmänt diskuterar ett dussin användares debattstil osv.
Jag ser inte som du värdet av att liknande metadebatter förs i tråden.
Om du i samband med diskussionen vill påpeka att någon flyttat målstolparna för diskussionen är det en annan sak än att du istället för ämnet allmänt diskuterar ett dussin användares debattstil osv.
Jag ser inte som du värdet av att liknande metadebatter förs i tråden.
Det där är förstås ett meme som Trumpkampanjen har kört länge, men det är också ett tydligt exempel på ett pimpat argument. att Biden var i dåligt skick vid sina framträdanden på live TV för ett par månader sedan betyder inte att han var i samma skick för två år sedan, eller fyra år sedan, men att ta upp den vinkeln räknas ofta som en metadiskussion, i alla fall av Trump-anhängarna: "kameran ljuger inte, han var dement vid debatten i juni så då har han varit sån där i åratal".
I sådana lägen måste man få kunna göra inlägg som tydligt inte bara rör en viss användare utan diskuterar en tankegång och dess bärkraft mera generellt (och därmed, till flera användare). Annars leder det snabbt till att det dyker upp en ny användare bakom varje buske och kräver att man ska svara på varianter av i stort sett samma talking point, till just dem. Med andra ord, tråden kommer tidvis att spammas sönder.
Jag har f ö aldrig köpt tanken att om man citerar en annan person på ett forum så är svaret nödvändigtvis riktat till honom och endast honom. Det är en kvarleva från BBS-tiden, tycker jag.