• 4
  • 5
2024-08-20, 20:55
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Som vi vet formas människan och det genom vår historia av evolution. Vad tror ni blir de största förändringarna för människan inom loppet av en miljon år?

Kommer människan kunna forma två kön för att göra sig själv gravid?
Blir vi längre eller kortare?
Utvecklas vi till hårigare och starkare gorillor?
Kommer våra förmågor att känna, lukta och se förbättras eller försämras?

Kom gärna med egna tankar, frågor och idéer. Detta är intressant. Du behöver inte svara på dessa frågor jag nämnt. Dessa frågor är bara hjälpmedel.

Människan blev ateist som önskade evigt liv.. så makthavarna kommer att ge folk det dom vill ha.. genom att ta folks hjärnor och placera dom i livsbevarande burkar för att använda dom som slavar i en evighet.

Men om detta inte var planen så hade folk ändå evolutionerat till att bli nån sorts varvulv-liknande hybrid människa.
Människan idag är en växtätare som har platta tänder för grödor, men allätare har större munnar och grövre hud samt större muskler.. det är därför ateister som äter kött nu kommer att föda varvulvsfolk som har evolutionerat fram vassa tänder och verktyg för att jaga och smälta kött.
Det är så evolutionen fungerar.. äter man mycket kött fast man är en växtätare, och överlever cancern.. så föds det efter några generationer.. en varulv.
Citera
2024-08-21, 08:22
Medlem
Citat:
Som vi vet formas människan och det genom vår historia av evolution. Vad tror ni blir de största förändringarna för människan inom loppet av en miljon år?

Kom gärna med egna tankar, frågor och idéer. Detta är intressant. Du behöver inte svara på dessa frågor jag nämnt. Dessa frågor är bara hjälpmedel.

Vi kommer med AI’s hjälp att lösa många av dagens ”gåtor”.
De flesta sjukdomar som vi jobbat länge med borde gå att lösa inom 10år, då AI kan sätta ihop all världens forskning och börja dra slutsatser av det = framsteg.
Citera
2024-08-21, 16:36
Medlem
-Grillo-s avatar
Jag tror vi kommer att utvecklas åt robot-hållet, via cyborgs. Börjar med att vi opererar in elektronik, o till sist styra tankar o känslor på konstgjord väg. Människan, eller så länge det kan kallas människa, strävar efter att få hållas frisk o bli så gammal som möjligt, delar kommer ersättas med konstgjorda organ, delvis elektroniska.

Hjärnan kommer utvecklas med hjälp av AI och kan komma att kunna programmeras om. Till sist kommer den att utveckla sig själv helt o hållet. Kanske den vänder sig mot människan vid nån punkt, a la Terminator?

Kanske det kommer att finnas nån form av sexdockor/sexrobotar som man kan befrukta, så blir det något halvt mänskligt, halvt elektroniskt. Så blir alla tillfredsställda!
Citera
2024-08-22, 15:52
Moderator
Ruskigbusss avatar
Det beror väl på hur vår omgivning förändras och vilka genetiska mutationer som gör oss bättre skickade att leva i denna ev förändrade omgivning kommer att uppstå.

Båda delarna är nästan omöjliga att förutspå.

Omgivningen beror på om vi kan/vill ändra på klimatet och/eller om vi ev förflyttar oss till flera platser i solsystemet. De som bor på Mars lär ju utvecklas åt ett annat håll än de som stannar kvar på Jorden, t ex.

Mutationerna kan för all del vara planerade av oss själva, till viss del.

Det är också möjligt att vi får hjälp med vår utveckling om vi lyckas få till artificiella medhjälpare och det är också tänkbart att vi anpassar oss till cyborgiska bihang, exoskelett t ex.

Det kan också uppstå virus som påverkar vår arvsmassa både på gott och ont.

Kort och gott - vi vet inte.
Citera
2024-08-22, 15:53
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Förbehållet att den tekniska utvecklingen håller i sig tror jag att det kommer utvecklas tolerans mot gifter såsom mikroplatser. Det kan. Nog ske inom några årtusenden bara
Citera
2024-08-23, 20:53
Medlem
Citat:

En undran är väl om vi blir mer krigiska och konkurerande eller mera vänliga och hjälpsamma mot varandra.
Krigiska och konkurerande om maten har väl funnits redan från begynnelsen så det är väl inget nytt att utvecklas till.
Jag tänker jag mera på utveckling kring förmågan om ömhet och förståelse för den andres lidande utan vinning som den drivande kraften.
Citera
2024-08-23, 21:17
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Vi kommer med AI’s hjälp att lösa många av dagens ”gåtor”.
De flesta sjukdomar som vi jobbat länge med borde gå att lösa inom 10år, då AI kan sätta ihop all världens forskning och börja dra slutsatser av det = framsteg.

Citat:
Ursprungligen postat av Trummelull
En undran är väl om vi blir mer krigiska och konkurerande eller mera vänliga och hjälpsamma mot varandra.
Krigiska och konkurerande om maten har väl funnits redan från begynnelsen så det är väl inget nytt att utvecklas till.
Jag tänker jag mera på utveckling kring förmågan om ömhet och förståelse för den andres lidande utan vinning som den drivande kraften.

Gåtan är redan löst. Orsaken till sjukdomar var att folk inte längre levde som naturliga människor som lever på råkost och destillerat vatten. Otto Warburg fick nobelpris för sina studier som bevisar att socker bildar grogrunden för tumörer, genom surt ph-värde.

Det blir en separering i evolutionen mellan folk som tror på maskiner men tror att kroppen är en defekt design.. och folk som vet att kroppen är immun av råkost och destillerat, men aldrig socker och kött som är föda för insekter och rovdjur, inte fruktätare som människan som behöver riktigt socker från råa frukter och inte från fabrik.

Ni blir transhumanister som egentligen redan har börjat genom injektion av nanopartiklar mot covid.

Medans en liten del människorasen lever naturligt och befriat från dagliga intag av artificiella ämnen.. och. dom får därför en annan evolution som lutar åt hållet där gudar håller hus. Bibeln beskriver det till och med.. hur en liten grupp av hederligt folk kommer få uppleva hur det är att bli en bäbisgud.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in