• 1
  • 2
2024-07-31, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
En av säljarna som besöker oss kör Passat , fick den ifjol och är inne på sin fjärde baklucka.

Efter ett tag slår det upp rostrosor

På en ny bil
Är det liknande problem på Skodan? Är det de så talar de ju för Volvos fördel även om den råkar va något mindre.
Citera
2024-07-31, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louizze
Är det liknande problem på Skodan? Är det de så talar de ju för Volvos fördel även om den råkar va något mindre.

Ja, Jag har 2 skodor nu. Båda har blixtsnabbt utvecklat rostbubblor på de mest konstiga ställen. Och med blixtsnabbt menar jag från att inte ha det minsta stenskott vid tvätt helt plötsligt veckan efter ha en rostbubbla som en enkrona mitt på en dörr typ
Citera
2024-07-31, 14:22
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Min man är lika lång och upplever att han sitter bra i V90 och där är fortfarande utrymme bakom honom så att jag kommer in och kan sätta mig bekvämt. Är själv 170. Det utrymmet finns inte alls i våran V70.
Jag upplever Volvon som trång mot sidorna främst. Man sitter upptryckt vid dörren.
Citera
2024-07-31, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Jag upplever Volvon som trång mot sidorna främst. Man sitter upptryckt vid dörren.
Okej! Då förstår jag. Va förvisso inget jag själv upplevde när jag provade V90 och va inget min man nämnde heller. Däremot upplever jag att mittkonsolen tar offantligt mycket plats jämfört med V70 vi har nu. Men de är kanske bara en vanesak.
Citera
2024-07-31, 14:36
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Okej! Då förstår jag. Va förvisso inget jag själv upplevde när jag provade V90 och va inget min man nämnde heller. Däremot upplever jag att mittkonsolen tar offantligt mycket plats jämfört med V70 vi har nu. Men de är kanske bara en vanesak.
Stämmer. Kan jag inte bre ut mig, gärna sitta lite brett med benen, så går modellen bort. Kör BMW 5-serie nu och sitter väldigt bra i den.
Citera
2024-08-01, 16:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bubbacelo
Skodan är najs MEN skoda är en skitbil rent rostmässigt precis som VW har de problem med rosten efter ett par år.
Över en vecka kan du helt plötsligt ha rostrosor mitt på en dörr eller mitt på taket, Rostskyddgarantin gäller alldrig och du får själv stå för kostnaden att laga det.

Allt är stenskott hävdar de trots att de ibland börjat rosta på ställen det omöjligt kan vara stenskott som orsak.

Så säger alla tillverkare, bara att köpa pytsa ut ett par tusenlappar för en rostskyddsbehandling så är du fit for fight i ett par år åtminstone. Personligen så hade jag valt Skodan alla dar i veckan med tanke på priset och vad som faktiskt ingår i utrustningen. Enbart basutrustningen är generöst tilltagen och får Volvo att blekna i jämförelse.
Citera
2024-08-02, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så säger alla tillverkare, bara att köpa pytsa ut ett par tusenlappar för en rostskyddsbehandling så är du fit for fight i ett par år åtminstone. Personligen så hade jag valt Skodan alla dar i veckan med tanke på priset och vad som faktiskt ingår i utrustningen. Enbart basutrustningen är generöst tilltagen och får Volvo att blekna i jämförelse.

Absolut, problemet med skodan är att skiten börjar rosta mitt på en dörr. Ingen rostpåverkan på baksidan av plåten utan bara en blaffa på utsidan. Det går liksom inte att rostskydda det som börjar rosta

Men jag håller med om att skodan rent prismässigt är ett bra köp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in