• 3
  • 4
2024-08-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Hanterar individer som blir påträffade med cannabis.
Ganska uppenbart bias här.

Är en drog olaglig så kommer omgivningen av naturliga skäl enbart lägga märke till den minoritet som har ett missbruk. Resten lyckas ju dölja sitt bruk.
Precis alla som är emot cannabis har på något märkligt sätt arbetat med grova missbrukare, trots att dom jobbat i något helt annat område genom hela livet...
Citera
2024-08-08, 14:34
Medlem
Eurypteridas avatar
Det säljs knark i varje kvarter och spice säljs helt öppet i kiosker och på nätet. Det är väl helt ok men jag tycker det narkotikafria samhället framstår som en våt fantasi från ett perverst missfoster. Sverige borde skrota visionen om det narkotikafria samhället för det är inget bra samhälle.
Citera
2024-09-02, 03:58
Medlem
Lite uppdatering.

Vården - Har precis börjat lära sig att legala substitut / Cannabinoider finns tillgängligt. Jag tolkade det som att man "missbrukar" men det är ingen idé att juridiskt göra nåt åt det. Åtminstone inte så länge man inte är självmordsbenägen eller en fara för allmänheten. Har barn och omsorg i bilden etc.

Ungdomar/Vuxna jag pratat med känner inte till hur komplex dagens narkotikahandel är. Speciellt inte att en legal tillgång finns tillgänglig. Ungdomar är dock väldigt medvetna om hur de skall få tag i vanlig Cannabis. 14+ ålder. Några har testat. Några vill testa.

Jag själv försöker dela kunskapen om Cannabinoider till de jag tror har nytta av det. Jag göder åtminstone inte den kriminella verksamheten här i landet mer än skatten jag betalar. Jag har funnit tröst i Cannabinoider & hälsofördelar. Helst skulle jag dock vilja odla några plantor Cannabis. Det hade varit kul att lära sig.

Hoppas tråden vaknar till liv igen! Mvh
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in