• 1
  • 2
2024-08-02, 15:09
Medlem
SNÄLLA hjälp en orolig kvinna!
Hej, mitt första inlägg och som jag gör i panik!
Är erfaren med att ta ladd, såpass att jag inte längre kan dra de. Men har vissa kvällar istället bara lagt under tungan och tandköttet. Och nu blev det lite för många dagar och plötsligt är hela insidan av munnen som ett vitt lager o med en fruktansvärd smärta både på insidan av läpparna och lite utspritt på tungan. OCH mina läppar har svullnat upp helt galet mycket och speciellt högersidan av underläppen som bara hänger ner nu... kan inte dricka vatten utan att allt rinner ner för jag inte kan sätta ihop läpparna... den är såpass svullen att den borde spricka vilken sekund som helst trots att jag smörjer med bra läppbalsam...
Och samtidigt så svullnade även mina fotleder...
Vet inte hur jag kan bifoga bilder på mina läppar?
SNÄLLA vet någon varför, o vad jag kan göra och såklart om det är farligt allt som händer...?
Tacksam för minsta lilla svar för jag börjar bli väldigt orolig... Och berätta gärna hur jag kan skicka bilder!
Mvh väldigt orolig kvinna som inte vill söka vård av förståelig anledning....
Citera
2024-08-02, 15:16
Medlem
Kontakta vårdcentralen och be att få komma in akut!
Citera
2024-08-02, 15:18
Medlem
Har du tagit riktigt kokain eller "kokain" från nätet?
Citera
2024-08-02, 15:21
Medlem
"Riktigt" kokain, från gatan så gissningsvis bankad även om de faktiskt bara var sten!
Citera
2024-08-02, 15:25
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llfy
"Riktigt" kokain, från gatan så gissningsvis bankad även om de faktiskt bara var sten!
Stenar får man till genom att spreja med hårsprej som sedan stelnar...

Åk och kolla upp dig!
Citera
2024-08-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Stenar får man till genom att spreja med hårsprej som sedan stelnar...

Åk och kolla upp dig!

Ja exakt, så gissningsvis bankad även om den var bra!
Men hur ska jag förklara detta om man inte vill berätta sanningen...?
Citera
2024-08-02, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ja exakt, så gissningsvis bankad även om den var bra!
Men hur ska jag förklara detta om man inte vill berätta sanningen...?
Berätta sanningen för läkare och sjuksköterskor och få all vård och omsorg du behöver och förtjänar som människa.

Det är tyvärr många i Sverige som hamnar fel, far illa och blir sjuka, men ifall du söker vård i tid kommer du vara ett gott exempel för andra att också värna om sig och sin hälsa.

1177 är numret till sjukvårdsupplysningen, men de kommer otvivelaktigt säga att du måste till en vårdcentral eller även akuten.
Citera
2024-08-02, 18:59
Medlem
Kontakta vårdcentralen, inget farligt kommer hända.
Citera
2024-08-02, 20:21
Medlem
Kaellkritiks avatar
Vit beläggning låter som svamp (mucosit). Det bör behandlas med tex Diflucan- kapslar (receptbelagt).
Ett annat alternativ är att du helt enkelt fått frätskador på slemhinnan.

Båda alternativen gör väldigt ont.

Men fotlederna låter märkligt så jag håller med övriga - 1177. Där brukar man kunna chatta med rådgivningen och även skicka bilder.
Citera
2024-08-02, 21:05
Medlem
Säkert bankat med nåt, ge det lite tid så lägger det sig
Citera
2024-08-03, 02:37
Medlem
deddds avatar
Citat:
Gå in på imgur.com klicka på ikonen med en pil uppåt precis till höger om de tre sträcken uppe i vänstra hörnet, om du är å mobil.
På PC behöver du bara gå in på sidan och dra bild-filen till sidan så laddas den upp.
Citera
2024-08-03, 02:52
Medlem
Citat:
SNÄLLA hjälp en orolig kvinna!
Hej, mitt första inlägg och som jag gör i panik!
Är erfaren med att ta ladd, såpass att jag inte längre kan dra de. Men har vissa kvällar istället bara lagt under tungan och tandköttet. Och nu blev det lite för många dagar och plötsligt är hela insidan av munnen som ett vitt lager o med en fruktansvärd smärta både på insidan av läpparna och lite utspritt på tungan. OCH mina läppar har svullnat upp helt galet mycket och speciellt högersidan av underläppen som bara hänger ner nu... kan inte dricka vatten utan att allt rinner ner för jag inte kan sätta ihop läpparna... den är såpass svullen att den borde spricka vilken sekund som helst trots att jag smörjer med bra läppbalsam...
Och samtidigt så svullnade även mina fotleder...
SNÄLLA vet någon varför, o vad jag kan göra och såklart om det är farligt allt som händer...?
Tacksam för minsta lilla svar för jag börjar bli väldigt orolig... Och berätta gärna hur jag kan skicka bilder!
Mvh väldigt orolig kvinna som inte vill söka vård av förståelig anledning....

En sak är iaf helt säker. Det är att du måste sluta med laddet omedelbart!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in