2024-08-03, 00:21
Medlem
DroneXR7s avatar
Aldrig.
Citera
2024-08-03, 00:44
Avstängd
1 gång blixtförälskad och kommer vara det för evigt. Hans närvaro kändes/känns som ljuvlig hem. Varm och rofylld. Som om man äntligen har hittat hem igen. Magiskt!

Alla andra gånger var det inte förälskelse som jag trodde då, för om jag hade vetat vad jag vet idag så hade de aldrig fått en chans av mig. Saknar ingen av dom och skulle aldrig ville ha dom i mitt liv igen.

My heart is sealed forever .
Senast redigerad av Blackrose23 2024-08-03 kl. 01:07.
Citera
2024-08-03, 18:01
Medlem
Incendios avatar
En gång. Är strax över 30. Hålla-handen-förhållanderna på mellanstadiet räknar jag som max förälskelse, men oftast knappt ens det.
Citera
2024-08-03, 21:08
Medlem
Ako-s avatar
1
Citera
2024-08-03, 22:26
Medlem
lakritcs avatar
Ett par gånger innan man var 25 och inte förstod livets spelregler för män och kvinnor.
Citera
2024-08-04, 10:46
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Vet faktiskt inte riktigt var man ska dra gränsen för kär.

När jag var 10-13 år så blev jag ofta kär på avstånd. Oftast var det någon tjej som jag aldrig ens pratat med, och visst väldigt lite om. Det handlade mest om hur hon såg ut, och förmodligen om vilka drömmar jag kunde bygga runt henne.

När jag var sexton blev jag så huvudstupa kär i en tjej jag faktiskt kände. Jag ville vara med henne resten av livet, och ville göra henne gravid.

Sedan hade jag några korta förhållanden, men de började liksom med att jag tänkte "Hmmm, henne kanske jag skulle kunna tänka mig" (oftast som en följd av att de flörtat med mig), och sedan växte det till någon sorts besatthet, att jag var tvungen att vinna över henne. Det känns i efterhand som att det handlade mest om mig själv, och ganska lite om dem.

När jag träffade min nuvarande kvinna, så inledde vi ett väldigt intensivt fysiskt, sexuellt förhållande, och jag hann aldrig tänka att började bli kär, förrän det var ett faktum. Men jag minns att jag tänkte att ju faktiskt inte kände henne särskilt väl, men ändå var kär. Det fick mig att fundera på vad kärlek egentligen är.

Jag tror att "kär" är något som händer i dig själv, inte något som händer mellan två människor. Och jag tror att det har ganska lite att göra med personen man blir kär i.

Det finns människor som blir "kära" i någon som de bara chattat med. Ofta inte för att man delat sina innersta hemligheter eller något, utan för att det typ kommer ett "godnatt" på kvällen, med ett litet hjärta. Det behövs ofta inte mer. En chatbot skulle kunna ordna det.

Därför lägger jag ingen jättestor vikt vid att vara "kär". Det säger ingenting om någonting, förutom hur du själv känner dig.
Citera
2024-08-04, 10:51
Bannlyst
Jag är 50. Skulle säga 4 gånger. Vid 18, vid 26, vid 35 och vid 47 års ålder.
Citera
2024-08-05, 14:49
Medlem
Myhr1s avatar
Vid 15, 25 och 32 års ålder.

Fina tider!
Citera
2024-08-05, 14:50
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

När jag var 10-13 år så blev jag ofta kär på avstånd. Oftast var det någon tjej som jag aldrig ens pratat med, och visst väldigt lite om. Det handlade mest om hur hon såg ut, och förmodligen om vilka drömmar jag kunde bygga runt henne.

När jag var sexton blev jag så huvudstupa kär i en tjej jag faktiskt kände. Jag ville vara med henne resten av livet, och ville göra henne gravid.

Sedan hade jag några korta förhållanden, men de började liksom med att jag tänkte "Hmmm, henne kanske jag skulle kunna tänka mig" (oftast som en följd av att de flörtat med mig), och sedan växte det till någon sorts besatthet, att jag var tvungen att vinna över henne. Det känns i efterhand som att det handlade mest om mig själv, och ganska lite om dem.

När jag träffade min nuvarande kvinna, så inledde vi ett väldigt intensivt fysiskt, sexuellt förhållande, och jag hann aldrig tänka att började bli kär, förrän det var ett faktum. Men jag minns att jag tänkte att ju faktiskt inte kände henne särskilt väl, men ändå var kär. Det fick mig att fundera på vad kärlek egentligen är.

Jag tror att "kär" är något som händer i dig själv, inte något som händer mellan två människor. Och jag tror att det har ganska lite att göra med personen man blir kär i.

Det finns människor som blir "kära" i någon som de bara chattat med. Ofta inte för att man delat sina innersta hemligheter eller något, utan för att det typ kommer ett "godnatt" på kvällen, med ett litet hjärta. Det behövs ofta inte mer. En chatbot skulle kunna ordna det.

Därför lägger jag ingen jättestor vikt vid att vara "kär". Det säger ingenting om någonting, förutom hur du själv känner dig.

Insiktsfullt inlägg, jag håller med!
Citera
2024-08-05, 17:02
Medlem
Oh-be-wans avatar
1½, fick tyvärr inte barn med någon av dem. Fick barn med andra losers.
Citera
2024-08-05, 21:02
Avstängd
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Har du aldrig kännt känslan av total lugn och harmoni i en kvinnas närhet? Som att du defacto hittat hem. Samt, kännit att du vill samexistera med den individen.
Citera
2024-08-05, 21:08
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Har du aldrig kännt känslan av total lugn och harmoni i en kvinnas närhet?

Nej, men däremot har jag levt med flera kvinnor som upplevt total lugn och harmoni i min närhet, vilket har berott på att jag anpassat mig och servat dem in absurdum. Känner man total harmoni tillsammans med någon, så beror det sannolikt på att man inte ser personen som den är, utan lever helt och hållet i sin egen fantasi om personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in