Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2024-10-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Du kommer att bli både undernärd och vrålhungrig. Bättre att satsa på en LCHF-likande diet där du äter kött och grönsaker, slutar med bröd, ris, pasta potatis och socker. Godis, glass, tårta, kakor och läsk får du naturligtvis avstå ifrån också.

Du kan äta bacon och ägg, spenat med laxfilé, brysselkål med kycklingfilé, ryggbiff eller entrecoté, fet yoghurt med hallon och blåbär, för att ta några exempel. Det kommer att göra skillnad.

Jag slog det där ur hågen, ganska fort. Jag gjorde ungefär som du skriver i ditt inlägg plus att jag räknade kalorier och förde dagbok på det jag åt.
Citera
2024-10-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Har börjat bli fetare med åren. Närmar mig 40 år.

Äter alldeles för mycket sötsaker och alldeles för stora portioner vid måltiderna är väl främst därför jag är småfet.

Har ett ganska krävande jobb som kräver en del energi men har sällan tid att äta, då det blir lätt mycket skit när man handlar vrålhungrig. Träning har jag inte så ofta tid till men joggar en timme ca 1-2 gånger per vecka.

Funderar därför på att gå ner 10-15 kg från ca 85-90 till 75-70 som jag vägde när jag var mellan 25-30 år.

Har tidigare gjort samma genom att nästan bara äta havregrynsgröt, men det är ganska tråkigt.

Så tror ni att jag kommer att stå mig på enbart äpplen, ägg och mjölk eller kommer bara leda till att jag blir vrålhungrig?

Jag vet givetvis att det bästa för mig är nog bara är att slippa sötsaker, minska portionerna och äta mindre av det jag redan äter som är främst husmanskost.

Jag hade blivit hungrig
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in