Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-06, 15:09
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Goda, men sjukt små. För tiotalet år sedan köpte jag den ofta som jobblunch - större då.

Annars tycker jag att fiskgratäng, som färdigrätt, är suverän: goda, mättande och något man aldrig lagar själv. Synd bara att tillagningen tar 10 minuter och efter den minst en kvart att svalna, så att man inte dör av brännskador i munnen.

De är lagom små för en kontorsarbetare, generellt äter vi får mycket till lunch.

Men några varianter finns även i XL som då är större.
Citera
2024-08-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Men några varianter finns även i XL som då är större.
Har inte sett några XL från Dafgårds. Jag skulle verkligen uppskatta om de tog fram några sådana. En frysportion är ofta för liten, så man får ofta komplettera med något.
Citera
2024-08-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Håller med, det är nog priset till stor del. Dafgårds Lyxlasange är godare men tycker inte den är någon större hit för priset heller

Karins lasange är ganska god och är den som det tar längst tid att tröttna på. Värmer man den i ugn så kanske den blir ännu bättre. Lyxlasangen tyckte jag var bättre de första 2-3 gångerna jag åt den, men sedan tröttnade jag på den. Men så är det ju med dessa färdigrätter om man äter dem för ofta; man tröttnar på dem och de blir lite samma samma alltihop.

Annars får jag nog hålla med om den där tacopajen som andra har nämnt, som dock är mer som ett mellanmål.
Citera
2024-08-06, 21:55
Medlem
petronixs avatar
Findus rostad kyckling med potatiskroketter och grönpepparsås 👍
Citera
2024-08-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Men så är det ju med dessa färdigrätter om man äter dem för ofta; man tröttnar på dem och de blir lite samma samma alltihop.
Just därför borde vi uppmana butikerna att rotera sitt sortiment.
Citera
2024-08-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Just därför borde vi uppmana butikerna att rotera sitt sortiment.

Det kanske man kan göra, men de lite större butikerna har ändå ganska många olika rätter att välja bland.
Citera
2024-08-07, 18:39
Medlem
Citat:
Det kanske man kan göra, men de lite större butikerna har ändå ganska många olika rätter att välja bland.
Jodå, men i min butik är det alltid desamma. Tittar man på Dagårds sida så ser man ett betydligt bredare sortiment.

Tänker mig att min butik skulle kunna rotera bland rätterna. Egentligen inget större problem för min del, jag handlar helt enkelt i andra butiker som har annat sortiment.
Citera
2024-08-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jodå, men i min butik är det alltid desamma. Tittar man på Dagårds sida så ser man ett betydligt bredare sortiment.

Tänker mig att min butik skulle kunna rotera bland rätterna. Egentligen inget större problem för min del, jag handlar helt enkelt i andra butiker som har annat sortiment.

OK, har aldrig kollat på deras sida. Har du uppmanat din butik att rotera, då?
Citera
2024-08-08, 20:40
Medlem
Citat:
OK, har aldrig kollat på deras sida. Har du uppmanat din butik att rotera, då?
Nix. Självklart borde/bör jag ha gjort det. Å andra sidan är det nice att besöka en annan butik någon gång ibland.
Citera
2024-08-10, 10:44
Medlem
Sladdarens avatar
Kanske Dafgårds svinngott pyttepanna ?
Citera
2024-09-23, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Vilken är egentligen den godaste frysta färdigrätten? personligen lägger jag min röst på Dafgårds Wallenbergare

Spenat och chevre paj
Citera
2024-09-30, 17:20
Dr Oetker mozzarellapizza.....
smakar inte så mycket, men väldigt angenäm. Ett glas vin till det bara så är vi nöjda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in