2024-08-04, 20:57
Medlem
SithMasters avatar
Hela rubriken som inte fick plats ovan: Moderator Neksnor tar inte bort OT-kommentar trots rapport och ignorerar pm i vilket jag undrar varför.

Mitt PM som skickades för mer än 24h sedan (och jag noterar att Neksnor varit högst aktiv på forumet sedan dess).

Citat:
Varför finns denna postning kvar fast jag rapporterat den? Är den On Topic menar du?

Kommentaren jag anser vara OT (och som jag gärna hade besvarat om det inte hade blivit en OT-diskussion):

(FB) Game of Thrones' Prequel/Spinoff 'House of the Dragon'

Citat:
Japp, du välkomnar och utan protest accepterar den påtvingade mångkulturen precis som dina hussar säger åt dig. Likt en lydig hund.

Klaga inte när dina barnbarn framöver kommer vara bruna muslimska rasfrämlingar som inte är ett dugg lika dig - precis som Velariyons i serien. För du mår ju så mycket bättre av att tycka att nederlag, skändning och förnedring är bättre, eller hur?

Möjligtvis var min kommentar som ledde fram till OT-kommentaren också OT, men jag kan inte se varför det ska legitimera att man inte tar bort den rapporterade OT-kommentaren, och samtidigt hade man ju då även kunnat ta bort min kommentar. Men att bara skita i det och likaså dryga sig med att inte svara över huvud taget på PM. Mindre konstruktivt.
Citera
2024-08-05, 06:08
Moderator
Ruskigbusss avatar
Inlägget är inte rapporterat. Och du har inte rapporterat något inlägg alls i den tråden.
Citera
2024-08-05, 10:31
Medlem
Neksnors avatar
När jag meddelandet igår var inlägget inte rapporterat. Idag upptäckte jag att inlägget har varit rapporterat så som det beskrivs i den här tråden och att en annan moderator har plockat bort rapporten, vilket inte är något ovanligt eller konstigt.
För några timmar sedan rapporterades inlägget igen, nu är det och två andra relaterade inlägg raderade av mig med stöd av regel 0.03 (off topic). Inga varningar har delats ut.
Citera
2024-08-05, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
När jag meddelandet igår var inlägget inte rapporterat. Idag upptäckte jag att inlägget har varit rapporterat så som det beskrivs i den här tråden och att en annan moderator har plockat bort rapporten, vilket inte är något ovanligt eller konstigt.
För några timmar sedan rapporterades inlägget igen, nu är det och två andra relaterade inlägg raderade av mig med stöd av regel 0.03 (off topic). Inga varningar har delats ut.

Låter som tveksam moderering, där en mod (du) igen viker sig för rabiata användare som ligger på gränsen till rättshaveri. Ser inget större fel med det här inlägget då det uppenbarligen kommit organiskt ur en diskussion om serien i fråga. Tanken med fb är inte att minsta lilla avvikelse från en snäv tolkning av TS ska beivras. Tänker mig att Sithmaster kanske är en kränkt ledsen-i-ögat-typ, och det är fundamentalt att inte låta dessa sätta ribban för diskussionen.
Citera
2024-08-05, 12:27
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Låter som tveksam moderering, där en mod (du) igen viker sig för rabiata användare som ligger på gränsen till rättshaveri. Ser inget större fel med det här inlägget då det uppenbarligen kommit organiskt ur en diskussion om serien i fråga. Tanken med fb är inte att minsta lilla avvikelse från en snäv tolkning av TS ska beivras. Tänker mig att Sithmaster kanske är en kränkt ledsen-i-ögat-typ, och det är fundamentalt att inte låta dessa sätta ribban för diskussionen.
Förklara gärna vad inlägget hade med "House of Dragon" att göra? Det är nämligen trådens ämne.
Citera
2024-08-05, 13:48
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Förklara gärna vad inlägget hade med "House of Dragon" att göra? Det är nämligen trådens ämne.

Tänker att kommentaren handlar om den etniska sammansättningen hos vissa grupper i serien; kanske om ett stort inslag av woke i serien? "- precis som Velariyons i serien." - den frasen pekar ju på att det var det det handlade om.

Ser att även TS här skrivit en kommentar som: "Vi har facit, vi vet hur verkligheten ser ut: House of the Dragon är woke." - så det verkar ju tematiseras i tråden. (Hela inlägget.)

Eller en annan, på sista sidan:

Citat:
Negrer som spelar Velaryons är ju rena skämtet. Eftersom det verkar som att han gick med på detta så kommer både han och hans verk att ta skada och det har vi redan sett. Till och med på vänstervridna Reddit har ASOIAF-fans visat sitt missnöje gällande Velaryons.

Så hudfärgen på dessa Velariyons, och att man ändrat den från förlagan, verkar ju klart vara OnT. TS har en lång debatt med en annan snubbe om detta faktum att man gjort denna grupp människor svarta. Tycker det raderade inlägget verkar vara en del i den debatten.

Sen är det klart att det inte får gå överstyr. Debatten kanske inte är helt central för serien (även om serien av de flesta ges rätt låga betyg, så troligen är den aspekten en av de intressantaste), så om vi snackar 20+ inlägg kan det nog börja störa. Men annars bör man som mod vara restriktiv med att radera saker bara för att nån postare inte är bekväm med det.
Citera
2024-08-05, 15:11
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Tänker att kommentaren handlar om den etniska sammansättningen hos vissa grupper i serien; kanske om ett stort inslag av woke i serien? "- precis som Velariyons i serien." - den frasen pekar ju på att det var det det handlade om.

Ser att även TS här skrivit en kommentar som: "Vi har facit, vi vet hur verkligheten ser ut: House of the Dragon är woke." - så det verkar ju tematiseras i tråden. (Hela inlägget.)

Eller en annan, på sista sidan:

Så hudfärgen på dessa Velariyons, och att man ändrat den från förlagan, verkar ju klart vara OnT. TS har en lång debatt med en annan snubbe om detta faktum att man gjort denna grupp människor svarta. Tycker det raderade inlägget verkar vara en del i den debatten.

Sen är det klart att det inte får gå överstyr. Debatten kanske inte är helt central för serien (även om serien av de flesta ges rätt låga betyg, så troligen är den aspekten en av de intressantaste), så om vi snackar 20+ inlägg kan det nog börja störa. Men annars bör man som mod vara restriktiv med att radera saker bara för att nån postare inte är bekväm med det.

Min kommentar som du satt inom citationstecken och som jag fetat diskuterar House of the Dragon.

Kommentaren som jag rapporterade diskuterar inte House of the Dragon, utan den går ut på att anklaga mig för att finna mig i smädelser och mångkultur som en hund trots att jag varit emot massinvandring hela mitt liv och alltid röstat SD.

Att kommentaren nämner "Velaryons" gör den inte OnT.

Igen. Jag hade gärna bemött kommentaren men det hade blivit en OT-diskussion om massinvandring till Sverige, vad som orsakat massinvandring etc. Därför valde jag att rapportera som man ska göra enligt regelverket.
Citera
2024-08-05, 18:58
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Min kommentar som du satt inom citationstecken och som jag fetat diskuterar House of the Dragon.

Kommentaren som jag rapporterade diskuterar inte House of the Dragon, utan den går ut på att anklaga mig för att finna mig i smädelser och mångkultur som en hund trots att jag varit emot massinvandring hela mitt liv och alltid röstat SD.

Att kommentaren nämner "Velaryons" gör den inte OnT.

Igen. Jag hade gärna bemött kommentaren men det hade blivit en OT-diskussion om massinvandring till Sverige, vad som orsakat massinvandring etc. Därför valde jag att rapportera som man ska göra enligt regelverket.

Ok, du verkar vettig, så jag lägger mig. Tyckte bara det verkade som en relativt harmlös tangent, och såna tycker jag principiellt ska få stå kvar, även om de rent formellt inte är helt OnT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in