2024-08-04, 22:39
Medlem
Jag tänker mig biologiska vapen som matchas mot en viss genetisk kod eller dylikt. Och därmed kan styras mot en bestämd etnicitet. Exempelvis om man kunde sprida virus eller liknande som enbart dödade en bestämd folkgrupp/befolkning. Eller kanske det smartare och humanare alternativet att göra en viss folkgrupp sterila så att ”fienden” dör ut inom nån generation. Kanske kan sprida nått via vatten eller vanlig medicin som i princip alla får i sig men som bara påverkar de med en viss dna-kodning.

Finns med som liknande tema i senaste Bond-filmen men jag har funderat på det längre än så. Detta måste ju vara väldigt åtråvärt att uppnå. Vilken makt!

Så: Är det möjligt överhuvudtaget? Går det att finna nån bra parameter? Exempelvis om palestinier eller israeler vill massterilisera den andra parten, skulle det gå att urskilja vad de ska slå på när de två ”folkslagen” antagligen är så lika varandra genetiskt?

Vilka krigsmakter är det isf som redan forskar kring detta? Och vem vinner racet? Och beroende på vem som lyckas; vilka slås ut först?
Citera
2024-08-04, 23:16
Medlem
Möjligt? Säkerligen. Vi har ju gjort väldigt många varianter av sjuka vapen eftersom vi suger som art. Dock tror jag inte att det är något vi lär se. Såg en gammal serie som heter Fringe, i den är det en gammal nazist som gör just detta; tar fram ett gift som reagerar med varmvatten (så han beställer en kopp te på ett kafé). Detta gift dödar endast judar, eftersom de har en specific gen som är just spårbar. Det absolut roligaste är ju att även Hitler hade en gnutta jude i sig så en sådan sak hade dödat även honom, ironiskt nog. Men men, det var på TV. I verkligheten tror jag att även OM det hade fungerat och någon lyckats rikta in sig på specifika gener hos vissa folkgrupper så hade det klassats som ett av de värsta vapen vi kunde ta fram. Folkmord utan diskriminering? Känss sjukt.

Sen till det uppenbaraste; De som har makten VILL att fler ska ha barn. De behöver pöbeln till att föröka sig. Religion var det främsta vapnet förr av just denn anledning. Gör kvinnorna till barninkubatorer så fler "slavar" föds. Vem ska annars göra grovjobbet? Världen går runt pga alla som jobbar. Skulle man döda specifika folkgrupper förlorar man en stor grupp arbetskraft och ingen i makt vill att det sker, hur rasistiska de än är. Deras girighet för pengar och makt, trumfar deras hat mot andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in