Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-08-06, 21:48
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
D finns det inget konservativt parti i Sverige, det nrmaste r Kristna Vrdepartiet, de vill frbjuda abort men inte allmn rstrtt.

Finns inget riksdagsparti som r konservativt. Har dlig koll p Kristna Vrdepartiet, men smpartier utanfr riksdagen r inte att rkna som riktiga partier.

Citat:
Stdjer du ngot svenskt parti?

Nej, ser det som en central frga att undergrva den liberala demokratins legitimitet. Parlamentarismen cementerar progressiv politik nmligen. Med tanke p att alla partier accepterar denna plattform finns ingen pong med att stdja ngon.
Citera
2024-08-06, 21:50
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldDemonicForum
Jag kanske bara r blind och dum i huvudet men i s fall fr ni upplysa mig!

Jag var i kyrkan hromdagen, r inte det konservatism eller?
Citera
2024-08-07, 07:42
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Jag var i kyrkan hromdagen, r inte det konservatism eller?

Om det r den svenska kyrkan s finns inget konservativt whatsoever med den lngre. Fullstndigt vnsterpolitiserad som den r med modernism, HBTQ-vurmande och all annan wokedynga.
Citera
2024-08-07, 07:58
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Finns inget riksdagsparti som r konservativt. Har dlig koll p Kristna Vrdepartiet, men smpartier utanfr riksdagen r inte att rkna som riktiga partier.

Nej, ser det som en central frga att undergrva den liberala demokratins legitimitet. Parlamentarismen cementerar progressiv politik nmligen. Med tanke p att alla partier accepterar denna plattform finns ingen pong med att stdja ngon.

Det fetade borde alla genuint konservativa ta fasta p. Vi har med ett vnsterriggat system att gra. Ju fler som avstr frn att rsta, desto mindre legitimitet fr systemet. S lnge jag kan minnas har makthavare frn alla politiska lger i Sverige skroderat om det hga valdeltagandet och betraktat det som folkets hga frtroende fr systemet. I riksdagsvalet 2022 sjnk valdeltagandet fr frsta gngen p 20 r, frn 87% till 84%. Det gav upphov till mnga rynkade pannor bland etablissemangskoryfer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in