Citat:
Om du är amerikansk medborgare och bor utanför USA måste du betala skatt på samma sätt som om du vore bosatt i USA, så du kan lägga ner dina sinnessjuka fantasier om att vita amerikaner ska vara med och bygga ett sekteriskt safe haven för vita med en 20 meter hög mur runt som du brukar feberyra om.
Svaret är enkelt, man lät Trump vinna eftersom teknologisterna tagit över partiet och ämnar införa teknokrati i USA (och ev. även på andra ställen).
Svaret är enkelt, man lät Trump vinna eftersom teknologisterna tagit över partiet och ämnar införa teknokrati i USA (och ev. även på andra ställen).
Ja, jo det är ju ingen nyhet att amerikaner som vill kapa bandet med hemlandet måste betala något typ den "flyttskatt" Magdalena Andersson tidigare talade om. Minns förresten ett fall för några år sedan där någon som varit med och startat upp ett miljardbolag i Silicon Valley såg till att avsäga sitt amerikanska medborgarskap innan bolaget skulle börsnoteras och/eller någon slags orealiserade vinster på optioner skulle cashas in. Vill minnas att det rörde sig om 10-tals miljarder som på det här viset undandrogs beskattning.
I en miljö med så gott som noll skatt blir det väl inte så kännbart att betala amerikansk skatt. Så en del skatteparadis i Karibien är väl fortfarande attraktiva för en del amerikaner ur skattesynpunkt sett. Jag har inte kollat hur hög kapitalbeskattningen är i Singapore.
Sedan finns det väl också antagligen sätt att skatteplanera så att man kan minimera exit-skatten från USA. Tänker dock inte närmare gå in på det här.
Min gissning är väl också att det skulle vara smart av en del amerikaner att sälja av åtminstone en del tillgångar och flytta ut dem nu när dollarn är stark och börskurserna höga och betala skatterna med de pengarna när man flyttar ut resten och kurserna sjunkit. Man kan ju också passa på när kurserna ligger högt och dollarn är stark att klippa banden helt med USA. Vem vet, USA:s "flyttskatt" kan ju kanske höjas framdeles.
För rika svenskar och en del andra européer skulle det kanske vara läge att passa på och flytta ut tillgångar innan en "flyttskatt" införs i Sverige också. Som jag förstått saken är det i viss mån detta som redan sker, om än inte till den typ av safe haven jag efterlyst.
Jag skulle också vilja tillägga en sak. Och det är att om nu ett safe haven för judar anses behövas, varför då inte ett safe haven även för white gentiles i mindre skala? Om du har ett etablissemang som vill byta ut din egen grupp som befolkning, promotar en ideologi som säger att vita per definition representerar "ondskan" (critical race theory), tillämpar positiv särbehandling/affirmative action i anställningar/utbildningar/försvarskontrakt etc, inte dömer för hatbrott när färgade attackerar white gentiles, inte anser att lagar typ hets mot folkgrupp skyddar white gentiles och anser att folkmord på white gentiles typ när 15 miljoner tyskar med våld fördrevs från Östeuropa efter 2:a världskriget (3 miljoner döda) är en icke-händelse som är straffbar att jämställa med när t ex judar utsatts för folkmord så bör det finnas skäl att vara på sin vakt. Vad blir nästa steg? Risken finns för ett påtagligt ekonomiskt förtryck. Den brittiska premiärministern Keir Starmer (gift med en judinna) har infört en arvsskatt på 20 % på medelstora och större jordbruk, men inte på finansiella tillgångar typ de som Rotschilds sitter på. Han var också med om att undertrycka sanningen om massvåldtäkterna på unga brittiska flickor som begicks av färgade invandrare och där polisen for hem och hotade föräldrar som ville göra rättssak av det hela.
För den white gentile som har pengar borde det vara korkat att inte säkra upp sina tillgångar och se till att man har tillgång till ett ställe som, i så hög grad som möjligt, garanterar att man själv eller barn/barnbarn inte riskerar bli en 2:a klassens medborgare. Det är ju möjligt att något slags skatteparadis i närheten av Puerto Rico kan vara en säker placering i framtiden. Själv skulle jag dock föredra en lokalisering i dedikerat område i ett framtida BRICS-land, gärna med under beskydd av något/några av de större BRICS-länderna som Indien, Kina och Ryssland. Jag tror man är mindre utlämnad då än i ett litet skatteparadis som är granne med Puerto Rico om någon vill ha dina pengar och helst se till att sådana som du fysiskt försvinner. Det här är väl ett tänk som påminner om idén med Israel fast på en klart mindre skala och som främst riktas till rika personer (även om man kan tänka sig att värdlandet kan föredra en lösning med en vit, importerad tjänarklass till området bakom murarna).
Att det inte blev något större valfusk i det senaste USA-valet kan väl kanske invagga en del rika personer som donerade pengar till Trumps kampanj i någon slags falsk trygghet. Timothy Mellon är väl kanske en sådan person. I Sverige och övriga Europa har väl inte ens varningsklockorna börjat ringa. Min gissning är väl att rika människor generellt känner att de flyter ovanpå och att det bara är "packet" nedanför som har en viss riskexponering. Något krismedvetande verkar väl knappast heller finnas i den lägre överklassen och nedåt. I alla fall inte i Europa. I USA verkar man väl dock i årtionden ha tänkt litet i sådana banor. Tror jag hörde någon gång att de ville ha ett safe haven för white gentiles i Idaho. Tror dock inte jag noterat någon uppgång i pratet om ett "safe haven" för white gentiles i samband med det befarade valfusket i samband med valet 2024. Kanske beror detta delvis på att man inser att inget land skulle vara intresserat av att ta emot en massa white gentiles med måttliga tillgångar. Och mer förmögna amerikaner tror kanske i högre grad att de är immuna mot problem. Eller så tycker de att flyttskatten är för saftig.