Citat:
Nej. En av orsakerna till att folk dog som direkt resultat av lockdown i Indien var att folk försökte ta sig från storstäderna till sina hembyar där förhållandena inte var lika svåra som i tätbefolkade områden. Tror du på fullt allvar att en lockdown i Indien påverkar en landsby i Himalaya? Hur imbecill kan man vara egentligen...herregud... Vad vet du om mig? Min fru, som jag besökt i Indien längre perioder och som jag diskuterat detta med min fru (forskare) som har bott mer än 2.5 år i en indisk landsby i Himalaya, pratar flytande hindi etc.. Majoriteten av indier är lantbrukare och bor inte i slummen utanför en storstad. De som har rest til en storstad har tidigare bott på landet och sökt lyckan i storstäderna. Du verkar ha en lite skev bild av indisk "arbetarklass". Vem som har det värst i Indien är dock helt irrelevant för frågeställningen. Om topic. Lock down i Indien förorsakade många dödsfall pga regn och skär fattigdom, nä och att de inte uppsökte sjukvård.
https://www.hindustantimes.com/india...U5OYUKJbO.html
Jag har som sagt uppgifterna (till och med namn) på de personer som rapporterats döda som direkt resultat av lockdown, du fattar inte det? Du är så blåst? Där finns EN person som rapporterats avliden för att han sökte vård försent och 46 personer som förvägrats vård alternativt inte kunnat få vård pga att det inte fanns plats på sjukhuset.
Så NEJ, det dog inte 5 miljoner människor fler än normalt i Indien pga lockdown, och i synnerhet inte i byar på landsbygden där livet fortskred i princip som vanligt med den lilla skillnaden att barnen inte gick till skolan och man inte kunde gå till vinbutiken. Vad menar du hände? Att jordbrukarna svalt ihjäl? Pajas.
Herregud...