2024-08-06, 20:34
Medlem
Kexet65s avatar
Två allvarligt skadade.
Två vuxna och två barn fanns i bilen…
Citera
2024-08-06, 20:36
Medlem
Ev fillicid? Eller onykter? Eller väjt för något?
Märkligt, vad är hastigheten där?
Citera
2024-08-06, 20:42
Medlem
Hamsterbolls avatar
Verkar som att pappan tog sig ut med ett av barnen. Mamman och det andra barnet blev kvar och togs upp av vittnen och räddningstjänst. Är nog de två som är allvarligt skadade.
Citera
2024-08-06, 20:43
Medlem
De fick dyka efter 2 personer. Låter inte bra, med tanke på att de då troligen varit under vattnet ett tag.
Citera
2024-08-06, 20:44
Medlem
Stiffler75s avatar
Det står i Expressen att det inträffade på en plats där många människor samlas. Vittnet Payam Namin satt och fiskade när bilen som enligt samma artikel ej kört igenom varken räcken eller från någon bro hoppade i och hjälpte ett barn ur vattnet.
Vart kan detta ha hänt där det samlas mycket människor och bil kan köras i vattnet utan hinder?
Citera
2024-08-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Ev fillicid? Eller onykter? Eller väjt för något?
Märkligt, vad är hastigheten där?

Vi pratade just om detta här hemma (bor strax utanför Linköping). Tror inte att det går några bilvägar längs med Stångån, utan det måste nästan varit att de kört av en bro. Och då är hastighetsbegränsningarna typ 40. Max 50. Jag vet inte, men känslan säger väl att det kanske gick en bit över det om man kör igenom ett broräcke (OBS min spekulation utifrån att jag inte känner till några andra bilvägar än broar där det vore möjligt att köra i ån).
Citera
2024-08-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffler75
Det står i Expressen att det inträffade på en plats där många människor samlas. Vittnet Payam Namin satt och fiskade när bilen som enligt samma artikel ej kört igenom varken räcken eller från någon bro hoppade i och hjälpte ett barn ur vattnet.
Vart kan detta ha hänt där det samlas mycket människor och bil kan köras i vattnet utan hinder?

Okej, då får jag backa på mitt inlägg ovan
Citera
2024-08-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krussidullen86
Vi pratade just om detta här hemma (bor strax utanför Linköping). Tror inte att det går några bilvägar längs med Stångån, utan det måste nästan varit att de kört av en bro. Och då är hastighetsbegränsningarna typ 40. Max 50. Jag vet inte, men känslan säger väl att det kanske gick en bit över det om man kör igenom ett broräcke (OBS min spekulation utifrån att jag inte känner till några andra bilvägar än broar där det vore möjligt att köra i ån).

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...rsoner-fanns-i

Tydliga bilder från SVT.SE
Citera
2024-08-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...rsoner-fanns-i

Tydliga bilder från SVT.SE

Jaa, är det typ vid slusscaféet?

Edit: nej nu fattar jag, det är där bortanför Saab arena
Senast redigerad av Krussidullen86 2024-08-06 kl. 21:04.
Citera
2024-08-06, 21:08
Medlem
Johan51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussidullen86
Jaa, är det typ vid slusscaféet?

Edit: nej nu fattar jag, det är där bortanför Saab arena

Kan det finnas uppställningsplats nära / precis i anslutning till ån där folk brukar parkera sina bilar?

Och vidare att föraren råkade lägga i ’Drive’ istället för ’Reverse’ på automatstickan och klampat på gasen?
Citera
2024-08-06, 21:09
Medlem
Lär ju dessvärre vara döda.
Citera
2024-08-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan51
Kan det finnas uppställningsplats nära / i anslutning till ån där folk brukar parkera sina bilar?

Och vidare att föraren råkade lägga i ’Drive’ istället för ’Reverse’ på automatstickan och klampat på gasen?

Inte vad jag vet. Det är en genomfart, genom ett industriområde, typ. Har inte ens tänkt på att ån går där när jag kört igenom. Och det gör jag ändå emellanåt, då jag jobbar på ett stort företag på ena sidan och ibland tar vägen förbi Tornby (köpcenterområde) på andra sidan på vägen hem från jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in