2024-08-10, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Då föreslår jag att du gör en enkel googling för att ge 2-3 exempel på när "Musks analyser i dessa sammanhang gång på gång visat sig vara felaktiga". Det var du som hävdade detta, då är det också du som ska kunna visa det.

Det var inte bara Reinfeldt och Löfven som inte såg det komma, utan hela vänsteretablissemanget, dvs de som "förstår människor". Den outbildade högern förutspådde det hela tiden.
Har lärt mig av erfarenhet att det brukar vara ett bra test för att visa om någon verkligen är intresserad eller lever i en enfaldig bunker omgiven av konfirmeringsbias att låta dem anstränga sig själva en smula. Det är verkligen inte speciellt svårt att hitta om man verkligen är intresserad.

Det var för övrigt betydligt fler än ytterkantshögern som såg vad som komma skulle.
Citera
2024-08-10, 16:15
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Har lärt mig av erfarenhet att det brukar vara ett bra test för att visa om någon verkligen är intresserad eller lever i en enfaldig bunker omgiven av konfirmeringsbias att låta dem anstränga sig själva en smula. Det är verkligen inte speciellt svårt att hitta om man verkligen är intresserad.

Det var för övrigt betydligt fler än ytterkantshögern som såg vad som komma skulle.
Men de som såg problemen, tystade majoriteten som visste bättre än andra effektivt, som de vill med Musk.

Du har även ett argumentationsfel. Var man emot invandring och varnade för det, var man per definition rasist och högerextremist. Så hur skulle då någon annan, än de längst till höger kunnat se det? Helt knäppt påstående.
Senast redigerad av EnCarte 2024-08-10 kl. 16:43.
Citera
2024-08-11, 00:12
Snubben är bokstavligen en av världens rikaste industrialister.

Men han är en av oss, eller hur?

Förutom då atombombsbunkern på Nya Zeeland och att han bokstavligen vill dra till en annan planet.

He really cares about you.

Ibland inser man hur korkad och lättledd massan är.
Citera
2024-08-11, 01:09
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interpersonal
Snubben är bokstavligen en av världens rikaste industrialister.

Men han är en av oss, eller hur?

Förutom då atombombsbunkern på Nya Zeeland och att han bokstavligen vill dra till en annan planet.

He really cares about you.

Ibland inser man hur korkad och lättledd massan är.

Precis. Det är helt otroligt hur de allra flesta är precis som slavar som till varje pris vill försvara sin ägare.
Citera
2024-08-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10

Och av erfarenhet har jag lärt mig att de som inte kan uppvisa källor, inte har en jävla aning om vad de pratar om. Mycket enklare att erkänna detta fortsättningsvis. Vi har alla fel ibland.
Citera
2024-08-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Och av erfarenhet har jag lärt mig att de som inte kan uppvisa källor, inte har en jävla aning om vad de pratar om. Mycket enklare att erkänna detta fortsättningsvis. Vi har alla fel ibland.
Vi har nu konstaterat att du inte är intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in