Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-09, 11:48
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon112
Då har du inte sett mycket. Fortsätt med dina skygglappar. Du kanske känner till Jan Gillou? Han har skrivit en ganska känd roman som går in på ämnet. Läs böcker. Det är bättre än lalla runt på katastrofen internet idag. Du kan inte vara särskilt berest och ute bland folk i städer idag om du på fullt allvar anser att Sverige är ett av världens snällaste och trevligaste länder. Om det är någon som ska sluta skriva trams så är det du.
Intressant exempel. Jag har sett filmen Ondskan. Några är elaka på en boarding school. Det är inte ondska, det är tonårs-hormoner och pennalism hos överklassen. I övrigt så har de som beskrivits som Onda i boken berättat att det var Gillou som var knäpp. Att ljuga kan vara Ondska.

Ondska är ett land som startar krig, en man som våldtar, en annan man som skjuter oskyldiga. Mobbing är inte Ondska.

Och om mobbing är ondska så ber jag dig nämna ett land som inte är Ont.
Citera
2024-08-09, 21:39
Medlem
anon112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Och om mobbing är ondska så ber jag dig nämna ett land som inte är Ont.
Jag påstår inte att det inte finns länder som inte är onda. Det här började med ditt väldigt märkliga uttalande kring ondska I Sverige. Flytta till centrala Stockholm om du vill uppleva ondska I Sverige. Det lär ge sig.
Citera
2024-08-09, 21:56
Medlem
Det verkar som det sker folkmord mot Hinduer där nu. Har sett massvis med bilder, hur dom mördar, våldtar, gruppvåldtar och slår ihjäl folk på X.
Jag fattar inte hur man kan vara så jävla ond som muslimer är och världen är helt tysta. Ingen prata om det som händer just nu.
Citera
2024-08-10, 02:40
Medlem
Citat:
Det är den här bekväma inställningen som gör allt så farligt i Sverige. Det är otroligt uppgivet och folk går med på nästan vad som helst. Det duger med "ganska okej" och några väldigt dåliga Maxburgare. Eller något annat smaskigt.

Ja, tar man bort bekvämligheten så står man plötsligt där med massinvandring och olika klaner. Då ska du med händerna försvara villa och radhus för familjeklaner på 1000 personer.
Citera
2024-08-10, 15:48
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Jag påstår inte att det inte finns länder som inte är onda. Det här började med ditt väldigt märkliga uttalande kring ondska I Sverige. Flytta till centrala Stockholm om du vill uppleva ondska I Sverige. Det lär ge sig.
Lustigt nog längtar jag efter att få köpa min centrala Stockhlms-lägenhet om ett år. Du och jag lever nog på olika planeter.

Tips: Sveriges mest brottsutsatta plats är Stureplan. Där vore fint att bo. Jag ironiserar inte ens.
Citera
2024-08-11, 22:04
Medlem
anon112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catlawd
Ja, tar man bort bekvämligheten så står man plötsligt där med massinvandring och olika klaner. Då ska du med händerna försvara villa och radhus för familjeklaner på 1000 personer.
Jaha. Varför med händerna och inte knivar, tvåhandsyxor, katana eller något liknande?
Citera
2024-08-11, 22:11
Medlem
anon112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Lustigt nog längtar jag efter att få köpa min centrala Stockhlms-lägenhet om ett år. Du och jag lever nog på olika planeter.

Tips: Sveriges mest brottsutsatta plats är Stureplan. Där vore fint att bo. Jag ironiserar inte ens.
Nu är det för dåligt trollande och alldeles för off topic. Dags att lägga av.
Citera
2024-08-13, 14:11
Medlem
Finns det någon risk att dödandet av hinduer leder till att Indien intervenerar så att vi får ännu en konflikt att följa?
Citera
2024-08-15, 19:37
Avstängd
Det var alltså en statskupp i Bangladesh. Provocerad av USA via NGOs m.fl. (i vanlig ordning)
De vill kunna bygga en militärbas på en liten ö som tillhör Bangladesh men den ligger strax utanför Myanmars kust.
Sittande president ville inte gå med på detta men den som tagit makten nu är positiv till saken.
Militärbasen blir strategiskt placerad för att kunna hota eller hindra Kinas ekonomiska expansion i regionen.
1 - 0 till Washington.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in