2024-08-12, 17:39
Medlem
Tercios avatar
Efter att ha läst lite mer - vad det här verkar handla om är tydligen helt enkelt att man gjort en ny inventering för att se vilka som under lång tid lämnat landet, sen bokfört alla dessa under nuvarande år, och då hamnat på minus. Så är inte rimligt att göra. En bluff med andra ord.
Citera
2024-08-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Jag tror inte du riktigt begriper hur verkligheten fungerar. En stark Putin är egentligen bara ett omen för att en viss kraft i världen dominerar. Jag ska ge dig några exempel:

När PUTTE är stark råder följande ->

# Starkt Kina
# Starkt Hamas
# Dårarna i Israel har makten
# Polarisering i väst
# Terrorattacker i väst
# Massinvandring i väst
# Eko Fascism
# Ryssland expanderar
# Trump vinner val

En svag PUTTE leder till det motsatta, från ovan angivna områden.

# Svagare Kina
# Svagare Hamas, grunden för en palestinsk Stat
# De civiliserade i Israel har makten
# Mindre polarisering i väst
# Uteblivna terrorattacker i väst
# Avtagen massinvandring i väst
# Eko Fascisterna förlorar makt
# Ryssland förlorar mark
# Trump förlorar val

Om du öppnar ögonen och avlägsnar eventuell vax från öronen så ser och hör du att det är så här det fungerar. En död Putte är en bra Putte, det borde vi kunna komma överens om.

Jag låter tiden ha sin gång, så kommer du förstå mina "märkliga" inlägg bättre. Jag kommer inte skriva fler svar här iaf.
Men Ryssland expanderade ju inte under Trump. Däremot under Biden och Obama. Ganska sinnesjuk slutsats du gör
Citera
2024-08-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Svenskar so utvandrar tex jag . Man kan inte va lat , jag pensionär
Frankrike tex bra sjukvård , låg skatt
Ex Ensamstående pension 250 000 svkr per år , skattar i F , obs ej SINK
man bestämmer själv hur
Skattesats 0 -150 000 svkr per år skattefritt
150 000 -250 000 svkr ,100 000 svkr skattepliktigt inkomst
11 % i skatt dvs 11000svkr
Totalt 11000svkr på en pension av 250 000 svkr OBS under 5%
Ex . Gift par med en samman lagt pension på 250 000 svkr
Skattepliktig inkomst blir 250 000 svkr delat på 2
dvs 125 000 , då man har sambeskattning i F
Slutsats noll kronor , ej över 150 000 svkr
Man klarar sig bra i F på en normal pension
Tackar för tipset.
Trodde först du bara snackade så jag var tvungen att Googla upp det.
Och det stämmer som du säger.
Jag skall kolla upp det mera.
Sommar i Sverige 3-5 månader, Frankrike resten av året med undantag december till mars i Asien eller Sydamerika.
Får man resa eller vistas utomlands om man skattar i Frankrike?

https://www.borskollen.se/nyheter/27...t-pa-pensionen
Citera
2024-08-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Men Ryssland expanderade ju inte under Trump. Däremot under Biden och Obama. Ganska sinnesjuk slutsats du gör

Slutsatsen är korrekt. Jag kommer inte födjupa mig mer i ämnet här.
Citera
2024-08-12, 18:52
Medlem
Nettoutvandring + ny energi.

(FB) Regeringen håller pressträff om finansiering/riskdelning av ny kärnkraft (2024-08-12)

SD inne, MP ute.

Sverige gör om, gör rätt.

Ukraina invaderar Ryssland:

(FB) Ukraina slår till mot flera städer i Ryssland.

Framgång föder framgång.
Senast redigerad av TotalWar 2024-08-12 kl. 18:55.
Citera
2024-08-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greta.El.HAMAS
Tackar för tipset.
Trodde först du bara snackade så jag var tvungen att Googla upp det.
Och det stämmer som du säger.
Jag skall kolla upp det mera.
Sommar i Sverige 3-5 månader, Frankrike resten av året med undantag december till mars i Asien eller Sydamerika.
Får man resa eller vistas utomlands om man skattar i Frankrike?

https://www.borskollen.se/nyheter/27...t-pa-pensionen

Javisst bara ut och res
Men du skall ha en adress i Frankrike
Citera
2024-08-14, 17:27
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Efter att ha läst lite mer - vad det här verkar handla om är tydligen helt enkelt att man gjort en ny inventering för att se vilka som under lång tid lämnat landet, sen bokfört alla dessa under nuvarande år, och då hamnat på minus. Så är inte rimligt att göra. En bluff med andra ord.
Då måste du nog läsa lite mer. Enligt Skatteverket är det främst studenter som rensats bort. Det uppseendeväckande är att vi har nettoutvandring till Somalia, Syrien och Irak. Det är inga klassiska studentländer lol.
Citera
2024-08-15, 13:55
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Då måste du nog läsa lite mer. Enligt Skatteverket är det främst studenter som rensats bort. Det uppseendeväckande är att vi har nettoutvandring till Somalia, Syrien och Irak. Det är inga klassiska studentländer lol.

Exakt, även om det är en marginell emigration är det fortfarande i rätt riktning Kanske rör vi oss mot ett paradigmskifte och skräpet börjar lämna? Kommer ta år dock...

Den stora frågan jag har är följande: Trivs verkligen MENA-invällare i Sverige? Om man bortser från alla gratis bidrag de får. Vi är ett kristet land med positiv syn på judar och sexuella minoriteter. Våra kvinnor ses inte som boskap, de har rättigheter här. Islam får inte vara på förstaplats utan måste behandlas likvärdigt med andra religioner. Landet är kargt, glesbefolkat och iskallt stora delar av året. Vi har djupa skogar och natur som blattarna skräms av och inte vill vistas i. De har svårt att få bra jobb här då höga krav ställs på kompetens, utbildning och förmåga att anpassa sig efter svenska värderingar på arbetsmarknaden, samtliga saker har blattarna svårt för.

Det är bara några grejer, kan säkert komma på fler. Men det jag tänker är att det finns anledningar till varför man skulle vilja flytta hem till Syrien eller Irak igen. Kanske är det inte så nattsvart som många här tror? Om man kanske kan med rätt stimuli få folk självmant att flytta hem.
Citera
2024-08-17, 12:34
Medlem
Diagorass avatar
Citat:
Regeringen: Inga belägg för att en enda invandrare har nettoutvandrat

Regeringen påstår sig ha fått tusentals personer att "nettoutvandra" till Somalia, Irak och Syrien i år
Men Skatteverkets siffror säger 0 personer
Nu slingrar sig och förhalar regeringen utlämnandet av sina underlag på den påstådda nettoutvandringen
Allt tyder på att allt är en bluff

Det är Skatteverkets satsning på att registrera personer som inte bor – eller kanske aldrig har bott – i Sverige som "utvandrade" som ligger bakom siffrorna. Något regeringen inte skriver, men nöjer sig med att antyda, i sista meningen av sitt långa pressmeddelande:

"Regeringens satsningar för en förbättrad folkbokföring antas bidra till detta utfall", står det där.

https://www.friatider.se/regeringen-...nettoutvandrat

Inte oväntat. Det är teknikaliteter och registerstädning som fått utvandringen att verka större än den är.
Citera
2024-08-17, 16:16
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund

Dessvärre hade du fel och jag rätt.

Det är rätt magstarkt att regeringen faktiskt ljuger allmänheten rakt upp i ansiktet.
Citera
2024-08-17, 19:15
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

Det är rätt magstarkt att regeringen faktiskt ljuger allmänheten rakt upp i ansiktet.

Blir du förvånad? De ljuger väl konstant, oavsett partifärg.
Citera
2024-08-17, 19:17
Medlem
Refunds avatar
Citat:

Nej, det är ökad utvandring och du kommer bli varse att det är en trend som vi sett länge och kommer fortsätta.

Det är även betydligt färre asylansökningar från dessa länder, Somalia har så nära noll man bara kan komma. Dessa saker är inte helt isolerade från varandra, utan hänger ihop. Alltså minskad invandring ger ökad utvandring av en grupp. Om en hel familj flyttar och tar med sig barn som blev födda i Sverige kommer dessa registreras som "födda i Sverige" och då kommer ni konspiratörer säga att det är svenskar som kastat in handduken och köpt hus i Spanien.

Jag har läst fria tiders artikel redan, och även om jag föredrar fria tider måste jag säga att deras narrativ här är helt fel.

Jag har följt den här trenden rätt länge och fascinerats av den och man kunde tydligt se det här redan under Löfven (alltså ökad utvandring till MENA-länder).

Oavsett om du tror på det jag skriver eller inte så kommer du inte kunna fortsätta förneka denna trend i all evighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in