• 1
  • 2
2024-08-08, 14:01
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Ah intressant, det visste jag inte om! Är dock sällan ute och tältar själv men antog bara av regel att om någon äger en bit mark så måste man be om att få vara där helt enkelt. Tack!

Nix, allemansrätten medger tältning. Du får förstås inte förstöra något eller lämna skräp osv. men så länge du beter dig vettigt och håller lite avstånd till bostadshus är det bara att tälta på.

Naturreservat är också en inskränkning, där får du bara tälta på vissa platser, men det är ju lätt att undvika dem, de är i allmänhet så få och små.
Citera
2024-08-08, 22:25
Medlem
Nu var det väl så att ts ville hitta en avskild plats? Att tälta precis utanför någons gräsmatta torde vara tämligen ointressant då va.

Mitt tips får bli att slå upp kartan på Eniro. Välj en sjö eller å och kolla om det ligger många bryggor/stugor runt sjön. Om inte så är det väl bara att åka dit och leta upp en lämplig plats.

Kan tänka mig att Sverige är ett av dom bättre länderna att hitta en avskild plats vid en sjö där det är tillåtet att slå upp ett tält, så det borde vara svårt att misslyckas.

Varför inte leta rätt på en klippa ut vid Östersjön?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in