Citat:
Ursprungligen postat av
Firewaia
Du säger det, likväl satte min närstående dit två stycken förra månaden.
De kontrollerar allt genom flera ”tester” ger det något utslag alls så kontrolleras det manuellt.
Jag har både lärt ut och studerat nyligen. Lärarassistenter är i regel duktiga nazister och
älskar att sätta dit studenter för fusk. Självklart kan man åka dit, men det behövs ingen AI-detektor för det. Läser du inlämningen ser du ifall det är ChatGPT. Det enda man kan göra då så som examinator är som nedanstående föreslår:
Citat:
Ursprungligen postat av
TVBIE
Examinator kan t.ex. kontrollera dina kunskaper med muntliga frågor. Om du inte kan förklara det som står i "din" text så har du inte de kunskaper du låtsades ha när du lämnade in texten, dvs du fuskade. Spelar ingen roll om du använde AI, kopierade från någon, bad en kompis skriva åt dig, etc, etc - du måste kunna förklara det som står i den text du lämnade in. Kan du inte det så har du ju inte de kunskaper du utger dig för att ha.
Grattis, du vet vad en munta är. Det här är precis min poäng: det spelar ingen roll ifall AI genererar din text, så länge du har koll på materialet.