Citat:
Ursprungligen postat av
grekkoz1
Det är ju förvisso bra att hon försöker ordna i hopa det logistiska för hundarnas skull, men jag har svårt att giva sympati för denna bagatell i det stora hela.
Men håll du lite uppdateringar på hur det går för henne.
Man kan ofta hitta bilder på inblandade fordon och omständigheter i sociala medier så de kan vara intressanta. Det finns dock inga husbilsbilder hos denna DDR-familj där de vuxna barnen inte kan förstå pappans svenska läkare på engelska. Däremot information om (en)nervös (2)gatuhund/ar nyligen hämtade i Slovakien som skadades och avvek vid olyckan. Det var tur att hon kunde fångas in och få veterinärvård. En sådan hund kan bli farlig för omgivningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Takpapp
Va? Gatuhundar från Slovakien nyss in i landet utan karantän??? Herrejävlar, grattis till rabies i en skog nära dig...
En från Slovakien och den andra från Rumänien men exakt min tanke då jag vet hur det fuskas med karantänen. Det är motsägelsefullt när dottern först skriver att hundarna tillhör familjen och hon vill ha hem dem. För att i nästa inlägg hävda att de kommit direkt från gatan, det är problem med djurambulansen (Båstad ska ha sökt pappan som ligger livshotande skadad) och när mamma avlidit och pappa är så skadad fokuserar barnen på djurpassen i husbilen...
För mig tjöt varningssignalerna. Kan föräldrarna ha varit på smugglingsstråt i Sverige? Visst kan anhöriga i chock reagera olika och djuren bli viktigast för någon men historien har en del frågetecken. Det verkar djurambulansen Båstad också tycka, enligt dottern.