Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-08-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Dom har kontrakt att fullfölja. Det är inte att "bara lägga ner"..
Sen var det ingen "rostig vagn" som välte...

ser rätt rostig ut
https://www.gp.se/images/article/bcc...920&quality=75
Citera
2024-08-19, 10:19
Medlem
Som alltid massa off topic..

Finns det ingen beskrivning över hur olyckan gick till?

Spontant tycker jag det låter märkligt att en bil bara välter sådär av sig själv. Var befann sig pappan? Det är inte så att han åkte med och med sin tyngd orsakade olyckan? Jag tror i alla fall inte på versionen att ”plötsligt låg den på taket” som att någon osynlig kraft vänt på den.
Citera
2024-08-19, 12:29
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Spontant tycker jag det låter märkligt att en bil bara välter sådär av sig själv. Var befann sig pappan? Det är inte så att han åkte med och med sin tyngd orsakade olyckan? Jag tror i alla fall inte på versionen att ”plötsligt låg den på taket” som att någon osynlig kraft vänt på den.
Att pappan åkt med borde väl VD:n nämnt i sitt desperata försvarstal.
Citera
2024-08-19, 15:44
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Jag har för mig att pappan åkte med. En barnkarusell har rekomendationer av fabriken att man bara får väga en viss vikt.
Så det känns som att WT-pappan försöker göra "en höna av en fjäder".
Citera
2024-08-22, 03:02
Medlem
Det var inte pappan som åkte med, däremot var det han som bältade henne. Den som åkte på vagnen var den icke svensktalande tivoliarbetaren som skötte karusellen. Som tur var hade flickans vagn tak så när den välte hängde hon upp och ner men taket hade skyddat hennes huvud från att krossas.
Allt som sägs av tivoliägaren och hans anhang är lögn. Så de slipper betala ut från deras försäkring. Så många olyckor som hänt runt dem! Det finns en låtsad ”säkerhet”, men den är så skör så många barn som blivit skadade genom åren.
Citera
2024-08-22, 07:32
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorraSkane
Det var inte pappan som åkte med, däremot var det han som bältade henne. Den som åkte på vagnen var den icke svensktalande tivoliarbetaren som skötte karusellen. Som tur var hade flickans vagn tak så när den välte hängde hon upp och ner men taket hade skyddat hennes huvud från att krossas.
Allt som sägs av tivoliägaren och hans anhang är lögn. Så de slipper betala ut från deras försäkring. Så många olyckor som hänt runt dem! Det finns en låtsad ”säkerhet”, men den är så skör så många barn som blivit skadade genom åren.

Tack för klargörande...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in