Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 14:22
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
0.5 Cm snö här under natten wohoo

Ca 5cm här, har inte kommit en snöflinga sen jag skottade igårkväll vid 18 tiden, märkligt.

Sen hör man 50cm efter kustbandet bara några mil bort.
Citera
Idag, 14:25
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ca 5cm här, har inte kommit en snöflinga sen jag skottade igårkväll vid 18 tiden, märkligt.

Sen hör man 50cm efter kustbandet bara några mil bort.
Sjukt hur lokalt det kan vara ibland.
Citera
Idag, 15:27
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Sjukt hur lokalt det kan vara ibland.

Ja blir väl som en snökanon vid havet men det sträcker sig oftast bara någon kilometer.
Här blåser det och driver så man får ändå passa sig för snövallar där det driver ihop.

Men i övrigt så är det inget man kan åka skidor på.

I Umeå är det tydligen många fallna träd och strömavbrott, ingen höjdare det heller
Citera
Idag, 15:28
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja blir väl som en snökanon vid havet men det sträcker sig oftast bara någon kilometer.
Här blåser det och driver så man får ändå passa sig för snövallar där det driver ihop.

Men i övrigt så är det inget man kan åka skidor på.

I Umeå är det tydligen många fallna träd och strömavbrott, ingen höjdare det heller
Har varit med om en snökanon förra året, riktigt intressant snöade konstant 24/7 i 2 dagar, ja jag såg det kom jävla mycket snö i Gävle, samt Uppsala. Snöade här i några timmar igår men inget märkvärdigt väldigt svagt snöfall var det.
Citera
Idag, 16:30
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faronstream
Knappast förvånad men det är tidigt på säsongen, senaste 3 åren har haft väldigt tidiga starter, 00-tal och fram till slutet av 10-talet började vintern oftast strax innan eller efter Lucia.

Jag är precis utanför området men vi fick en ganska rejäl dos med snö, gick ut och där det driver som värst så var det upp till ett par decimeter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in