• 3
  • 4
2024-10-31, 23:42
Medlem
Congelados avatar
Dropshiping som nu är på tapeten är att skapa en hemsida för att lansera produkter du inte äger och ej har någon kontroll över kvalitén till kunder som fattar nada och får vänta på att det skickas från skumland och får vänta länge.

Du hjälper ofta oseriösa aktörer att etablera sig på den svenska marknaden genom din webbshopp och din marknadsföring. Allt för att du ska slippa ha ett lager där du gör mer marginaler på det du säljer.

Finns en anledning att detta är så hårdlanserat men funkar väl som side hustle om man vill prova på hur det fungerar näthandel.
Citera
2024-11-03, 19:56
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sioso
Hej Flashback!

Jag befinner mig i en väldigt svår situation just nu och känner mig desperat efter hjälp. Någon som står mig väldigt nära har drabbats av en sällsynt sjukdom, och tyvärr har Regionen inte möjlighet att erbjuda den hjälp som behövs. Vi har försökt samla ihop pengar, men det räcker inte på långa vägar för den vård och behandling som behövs att få utomlands.

Jag har ungefär max två år på mig att skrapa ihop en betydande summa pengar, en summa som jag, trots att jag har en medellön, inte kan nå ens om jag sparar intensivt under lång tid. Av den anledningen överväger jag nu att ge mig in på dropshipping för att försöka nå målet och hjälpa min närstående.

Finns det någon här som kan rekommendera en seriös och pålitlig aktör eller kurs inom dropshipping som jag kan betala för? Jag är redo att satsa för att lära mig detta och komma igång så snabbt som möjligt för att jag ser via youtube och sociala medier att man kan komma upp i en betydande hög summa inom kort tid! Obs jag vill inte bli rik.. jag måste hellt enkelt bara hosta upp pengarna..

Tack på förhand!

Nu ska jag vara rak:

- Om det nu är så hiskeligt enkelt att tjäna bra eller stora pengar på detta sätt, varför gör inte alla det då? Bara en tanke...

- Beklagar att din anhörig är sjuk, men kolla för Guds skull upp vad för behandling du är ute efter att köpa till den anhörige. Finns måååånga typer som vill tjäna pengar på oseriösa behandlingar som saknar vetenskapligt underlag. Apropå vetenskapligt underlag; så kolla upp så det finns bra evidens för det ni tänker betala för, och nu pratar jag inte om "fakta" som de som försöker sälja på er behandlingen serverar er, utan relevanta oberoende studier.

- Sen att du har två år på dig, låter verkligen jätteskumt. Är det bara för att du ska få tid att skaffa fram pengarna och att de blåser er långsiktigt? Bara ett tips i all välmening, kolla upp allt du kan om påstådda behandling innan du betalar en endaste pesetas.
Citera
2024-12-20, 18:24
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sioso
Hej Flashback!

Jag befinner mig i en väldigt svår situation just nu och känner mig desperat efter hjälp. Någon som står mig väldigt nära har drabbats av en sällsynt sjukdom, och tyvärr har Regionen inte möjlighet att erbjuda den hjälp som behövs. Vi har försökt samla ihop pengar, men det räcker inte på långa vägar för den vård och behandling som behövs att få utomlands.

Jag har ungefär max två år på mig att skrapa ihop en betydande summa pengar, en summa som jag, trots att jag har en medellön, inte kan nå ens om jag sparar intensivt under lång tid. Av den anledningen överväger jag nu att ge mig in på dropshipping för att försöka nå målet och hjälpa min närstående.

Finns det någon här som kan rekommendera en seriös och pålitlig aktör eller kurs inom dropshipping som jag kan betala för? Jag är redo att satsa för att lära mig detta och komma igång så snabbt som möjligt för att jag ser via youtube och sociala medier att man kan komma upp i en betydande hög summa inom kort tid! Obs jag vill inte bli rik.. jag måste hellt enkelt bara hosta upp pengarna..

Tack på förhand!

Här är Gandalf som förklarar dropshipping.
Gandalf är väldigt seriös.
https://youtu.be/mROEHTDjHqo?si=tyvJV2FVZkwmxb4N
Citera
2024-12-20, 18:56
Medlem
Detta kommer från någon som har sålt för över 30 miljoner med dropshipping som affärsmodell. Det är absolut ingen idé att börja något sådant 2025. I alla fall inte om det är dropshipping från Kina vi pratar om. Dropshippa kan man göra seriöst med leverantörer från Europa, det är en helt annan sak.

Dropshipping är egentligen bara ett upplägg där leverantören håller lager istället för du. Men dom flesta som pratar om dropshipping pratar då om att dropshipa skit från Kina, vilket jag gjorde.

Det är inte lönt längre. Det kostar svinmycket att annonsera för konkurrensen är stor så svårt att tjäna pengar. Sedan så är produkterna så jävla kassa att man får sämst betyg på bland annat facebook om man kör facebook annonser vilket i sin tur leder till att man blir nedstängd, och detta går inte att komma runt, har spenderat år på att hitta lösningar, men nej, inte lönt.

Sen är leveranstiden så lång att man mest får skit från kunder och det är heller inte ett seriöst upplägg. Vill man tjäna några hundra tusen snabbt genom att halvlura människor så kan man göra det om man lyckas hitta en vinnande produkt och träffa rätt med annonserna, men då får man pumpa så mycket man kan och sedan lägga ner och bygga ny butik, och som sagt detta är inte ett långsiktigt eller seriöst upplägg.

Lite input från mig.

God jul.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här