Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-11, 10:20
Medlem
Just nu är jag på vecka tre på min 60-dagars vattenfasta, (tar extra vitaminer och mineraler för 0att inte få brist på den biten), och just nu känns det bra, och jag ser till att vara noga med att dricka mycket vatten. Jag kan inte träna i dagsläget, (pga en obotlig sjukdom som har mig i sängliggande 21-23 h per dag, som under sen vår och sommaren ofta ger ett uppsving och jag bara är sängliggande i 20-21h), men hoppas på att jag efter, eller i slutet av fastan, kunna ta mig ut på kortare promenader som motion, och bygga vidare på det efter fastan för att sedan hitta en matstil som passar för att återinföra tex näringsrik kost (fast fortfarande med underskott av kalorier), och sedan lägga till lite olika sätt kunna, utöka träning.

Några tips & trix för vattenfasta vore tacksamt att få. <3
Tack på förhand
Citera
2024-08-11, 10:57
Medlem
Sn0o0oZs avatar
så du ligger döendes 23 timmar om dygnet i sjuksäng och går på en 60dagarsfasta?

hoppas för efterlevande att du har livförsäkring.
Citera
2024-08-11, 12:23
Medlem
Avrådert verkligen längre än en veckas vattenfasta på egen hand (tom det kan bli lite farligt men inom rimlig gräns). Ska du göra något sådant bör du göra det under kontrollerade former med hjälp av läkare, inte på egen hand. Det kommer inte sluta bra om du försöker hålla dig till fastan.

Du säger att du inte kan träna nu men hoppas göra det efter att dina muskler förtvinat ännu mer? Det är rent ologiskt min vän. Muskler (och skelett) som inte används försvinner och blir sämre. Om du bara ligger ner nu kommer du förmodligen inte kunna ens resa huvudet efter 60 dagar utan föda.

Sök hjälp med detta om du nu illa tvunget vill fasta. Inte en bra idé.
Citera
2024-08-11, 13:02
Medlem
Livssynslurks avatar
Inse att du behöver näring i din situation. Satsa på att bli bättre först och strunta i om du går upp lite i vikt.
En vattenfasta i din situation är ju bara kajko.
Citera
2024-08-11, 18:15
Medlem
Vad är det för sjukdom, fetma eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här