Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-11, 23:50
Medlem
Om olyckan har skett där jag tror att den skett så är det faktiskt en väldigt konstig lösning.
Förenklat om jag förstår det rätt så finns det två körfält upp på motorvägen.
Det högra körfältet som 90% väljer fungerar som det brukar vara med påfarter.
Men det vänstra ska lämna företräda. Så i princip det medvetet utformat så att i det västra påfartsfältet står bilarna stilla för att när en lucka uppenbara sig axxa så fort de kan upp på motorvägen.
Citera
2024-08-12, 00:48
Medlem
Sub---Zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Vad säger du om hypotesen om att det kan ha varit ett streetrace som orsakade skiten?

Jag säger inget om den saken då jag inte bevittnade olyckan. Kom dit, vad jag uppfattade det, ganska kort efter att det hade skett då i princip alla blåljus och vägassistansbilar med sirenerna på fullt blås kom åkandes precis samtidigt som trafiken hade stoppats upp nedanför Frösundaområdet.
Citera
2024-08-12, 00:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sub---Zero
Jag säger inget om den saken då jag inte bevittnade olyckan. Kom dit, vad jag uppfattade det, ganska kort efter att det hade skett då i princip alla blåljus och vägassistansbilar med sirenerna på fullt blås kom åkandes precis samtidigt som trafiken hade stoppats upp nedanför Frösundaområdet.
OK. Stort tack för ditt svar.
Citera
2024-08-12, 00:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Någon som var på väg hem från Tierp kanske där de körts dragrace i helgen. Tyckte det såg enkelt ut och ville testa själv.
Jävla idioter som absolut inte ska ha körkort eller ens tillgång till bil. Hoppas ingen oskyldig skadades.
Ja så kan det vara och du har alldeles rätt.

Nu när jag förstått mer precis var det hände förstår jag bättre hur det gått till.

Där ska man nog ta det litet försiktigt om man inte vill skrota bilen och/eller skada sig själv.
Citera
2024-08-12, 00:58
Hur långt ifrån ligger KS från där det hände? On det är dit de tar han
Citera
2024-08-12, 01:12
Medlem
Sub---Zeros avatar
Citat:
Någon som var på väg hem från Tierp kanske där de körts dragrace i helgen. Tyckte det såg enkelt ut och ville testa själv.
Jävla idioter som absolut inte ska ha körkort eller ens tillgång till bil. Hoppas ingen oskyldig skadades.

Fast Tierp ligger norrut, och de som kraschade kom körandes mot norr från Solnahållet.
Citera
2024-08-12, 01:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Fast Tierp ligger norrut, och de som kraschade kom körandes mot norr från Solnahållet.

Ok, då är det förmodligen bara idioter som ska testa sina bilar för att det är spännande och denna gång blev det lite väl spännande.
Fortfarande idioter som jag tyvärr inte kan tycka synd om.
Citera
2024-08-12, 01:20
Medlem
Sub---Zeros avatar
Citat:
Ok, då är det förmodligen bara idioter som ska testa sina bilar för att det är spännande och denna gång blev det lite väl spännande.
Fortfarande idioter som jag tyvärr inte kan tycka synd om.

Nej, jag blev lite skakad av att se efterdyningarna och den mosade bilen som låg upp och ner.
Samt att den enorma mängden ambulanser som kom körandes + akutläkarbil + helikopter gjorde att det kändes som att det hade slutat med minst ett (kanske flera) allvarligt skadade eller till och med dödsfall.

Om det var drogade idioter som lekte racerbana på E18 bland en massa folk så har jag lite svårare att tycka synd om dem.
Citera
2024-08-12, 01:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Nej, jag blev lite skakad av att se efterdyningarna och den mosade bilen som låg upp och ner.
Samt att den enorma mängden ambulanser som kom körandes + akutläkarbil + helikopter gjorde att det kändes som att det hade slutat med minst ett (kanske flera) allvarligt skadade eller till och med dödsfall.

Om det var drogade idioter som lekte racerbana på E18 bland en massa folk så har jag lite svårare att tycka synd om dem.

Det förstår jag då sånt aldrig är en trevlig syn men som sagt, de har inte att göra i en bil när man inte kan sköta sig i trafiken.
Citera
2024-08-12, 11:18
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Hur långt ifrån ligger KS från där det hände? On det är dit de tar han

Väldigt nära.

Och ja trafik
lösningen är lite märklig där som ngn skrev
Citera
2024-08-12, 15:59
Medlem
Det var en Porsche orsakade olyckan. Var ej 2 bilar som tävlade. Pratade med några igår som bevittnade olyckan.
Citera
2024-08-12, 23:34
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Väldigt nära.

Och ja trafik
lösningen är lite märklig där som ngn skrev

Tar man en helikoptertur om det ligger så nära?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in