Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2024-08-13, 17:32
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo. Båda är skattefinansierade.

Det är hemstäd också.
Citera
2024-08-13, 17:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Ja efter 1979 så får de det, då beslutades det att samkönade som idkar coitus inte är psykiskt sjuka.
Är du blåst eller religiös? glöm inte att allt är av gud herr russin plockare.
Själv lägger jag mig inte i mina grannars sexliv.

Vad har det faktum att homosexuella inte klassas som psykiskt sjuka att göra med att myndigheter ska vara neutrala och inte hylla dekadent pridetrams?
Citera
2024-08-13, 19:19
Moderator
OYs avatar
Regeringsformen;

Citat:
Det allmänna ska verka för att alla människor ska kunna uppnå delaktighet och jämlikhet i samhället och för att barns rätt tas till vara. Det allmänna ska motverka diskriminering av människor på grund av kön, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, språklig eller religiös tillhörighet, funktionshinder, sexuell läggning, ålder eller andra omständigheter som gäller den enskilde som person.

Jag har fetat i citatet.

Att flagga med prideflagga eller annat som vissa kallar pride-trams omfattas antagligen av ska verka för samt ska motverka.
Citera
2024-08-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Men varför kan jag som kristen då inte ställa frågan varför kristna symboler inte flaggas på samma sätt som prideflaggan?

Vem hindrar dig från att ställa den frågan?

Svaret blir att de har inget intresse av att flagga för någon religion speciellt med tanke på då detta kan upplevas kränkande av andra religioner.

Pride står för allas lika värde, det är en värdegrund som stat och kommun står bakom och som de skall verka för.
Stat och kommuner står dock inte bakom någon enskild religion.
Citera
2024-08-13, 19:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Men varför kan jag som kristen då inte ställa frågan varför kristna symboler inte flaggas på samma sätt som prideflaggan?

Kristna betraktas antagligen som jämlika och delaktiga i samhället till skillnad mot hbtq-personer i frågan om diskriminering.

Kristna behöver, just nu, inte statens hjälp för att slippa att diskrimineras.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in