• 1
  • 2
2024-08-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Rätt är förstås Ukraïna. Förvånar inte att piken inte gick fram. U-krah-ina, utan diftong.

Försöker du prata Svenska fast det är lite svårt för dig?
För jag vet inte vart du har fått din utbildning i Svenska men i Sverige så följer vi Svenska Akademien.

SAOL
"Ukraina [ukraj`na] namn
• ett land i Europa"
2024-08-13, 00:28
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Försöker du prata Svenska fast det är lite svårt för dig?
För jag vet inte vart du har fått din utbildning i Svenska men i Sverige så följer vi Svenska Akademien.

SAOL
"Ukraina [ukraj`na] namn
• ett land i Europa"

Kännare följer förstås det ukraïnska uttalet: Україна. Som Katarina Engberg med flera.

I Sverige skriver vi för övrigt "svenska" med gement s.
2024-08-13, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Nej, det är såna som författar meningar som "du är en skäms" och "de ryska trupperna attackerade de fascistiska strejkpositionerna i retrovilles köpcentrum?"

Det där är för grovt även för Flashbacks nedre slam.
2024-08-13, 00:29
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Hela moderatorkåren kan ju betecknas som ukrajnatroll, så TS har nog missuppfattat saken. Alla som nyanserar diskussionen med realpolitisk analys i Rysslands favör blir tripp-trapp-trull avstängda, medan bensamlaren och gänget har fri lejd att svamla.
Troll är ju på det stora hela ett begrepp som tolkas väldigt olika från person till person, vilket gör det svårt att använda i en debatt.

Ordet verkar oftast användas i bemärkelsen fanatiker, men jag och många andra använder bara ordet troll i bemärkelsen avlönad propagandist.

Det existerar givetvis även CIA-troll och ukrainar-troll, precis som det finns SD-troll och sosse-troll.

Trollen är givetvis i stort sett obefintliga, sett till den totala mängden vanliga användare.

Mer än 99% av er pro-ryssar är givetvis vanliga människor, och inte avlönade propagandister.

Jag har ett exempel på förmodat rysstroll som jag kan påvisa. Jag hoppas att jag inte bryter mot någon regel när jag spekulerar kring detta:
Flera gånger i veckan blir forumet spammat med drösvis av trådar i alla möjliga forumkategorier med helt vansinniga rubriker som clickbait.
"Carl Bildt mördad av CIA", "Kungen kommer ut som bög!" "Ulf Kristersson inlagd på psykakuten!"

Trådarna har alltid samma text som lyder ungefär så här:
DU SOM LÄSER DETTA LÄSER DETTA FÖR ATT DETTA ÄR DET ENDA SÄTTET ATT BRYTA IGENOM VÄSTVÄRLDENS CENCUR!!!!!!!

Sen följer en lååång lista med länkar till rysk propaganda, oftast rena lögner, desinformation dvs.
Allting skrivet på ett sätt som verkligen sticker ut som onormalt.

Trådarna raderas istället för att papperskorgas eftersom det är rent spam rakt igenom.

Samma person(?) har hållit på i månader, och måste ha haft mer än hundra olika konton för att genomföra den här spamkampanjen,
eftersom spammare permbannas on sight.

Jag ser det som väldigt troligt att den här målmedvetna spammaren är avlönad av ryska staten.

Du har lika "fri lejd att svamla" som jag har. Du kan svamla bäst du vill så länge du inte bryter mot reglerna.
Nu tycker ju jag att jag argumenterar rätt så sakligt rörande detta, men om du tycker att det är svammel så får du väl tycka det.
Senast redigerad av Bone Collector 2024-08-13 kl. 00:43.
2024-08-13, 00:37
Medlem
Citat:
Kännare följer förstås det ukraïnska uttalet: Україна. Som Katarina Engberg med flera.

I Sverige skriver vi för övrigt "svenska" med gement s.

Fast i Sveirge så talar vi svenska. Det förstår du nog.
Vill du hänvisa till någon källa så bör du skicka en länk.
En som även övertrumfar Svenska Akademien.
Varför pissar du på Svenska Akademien?
En äkta svensk skulle inte göra det.
Så då vet man vart man har dig helt enkelt.
2024-08-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
En äkta svensk skulle inte göra det.

Katarina Engberg är inte en äkta svenska?
2024-08-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Jag ser det som väldigt troligt att den här målmedvetna spammaren är avlönad av ryska staten.[/b]

Alla har väl sett den idioten, men det är absolut inte troligt att han är femtiokopekare, helt enkelt för att den sortens "propaganda" är kontraproduktiv.
2024-08-13, 00:40
Medlem
Citat:
Katarina Engberg är inte en äkta svenska?

Du kan börja med att förklara varför du spottar på Svenska Akademien och deras uttal.
Sen kan du länka till källa som bekräftar ditt alternativa uttal.
Därefter kan vi avhandla den personen.

Förstår du?
2024-08-13, 00:48
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Flashbacks moderatorer är totalt värdelösa på att hålla koll på alla rysstroll som sabbat alla trådar där Ryssland och Ukraina kriget diskuteras.

Ni kan dra åt helvete

Så det så.

Tack för din feedback, den är välkommen. Men utan konstruktiv kritik eller förslag på hur man kunde göra saker annorlunda, så inbjuder din trådstart varken till diskussion eller förbättring.

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in