Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-12, 11:08
  #169
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag skulle aldrig använda filter , eftersom jag har testat destillerat.. och rengör hellre destillatorn än att riskera att dricka från smutsiga filter.

Wow, vilken mästare på vetenskap du är – destillerar vatten och tror att du har överlistat alla andra metoder för vattenrening. Ja, klart du hellre rengör din destillator än att använda ett filter, för du verkar ju ha en personlig fobi mot att faktiskt byta ut saker regelbundet. Men här är en liten påminnelse: smutsiga filter blir inte farliga om du byter dem som man ska, och de är lika effektiva som din lilla maskin – men jag antar att det inte riktigt passar in i din värld där allt annat än destillering är skadligt.
Citera
2024-09-12, 11:34
  #170
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Wow, vilken mästare på vetenskap du är – destillerar vatten och tror att du har överlistat alla andra metoder för vattenrening. Ja, klart du hellre rengör din destillator än att använda ett filter, för du verkar ju ha en personlig fobi mot att faktiskt byta ut saker regelbundet. Men här är en liten påminnelse: smutsiga filter blir inte farliga om du byter dem som man ska, och de är lika effektiva som din lilla maskin – men jag antar att det inte riktigt passar in i din värld där allt annat än destillering är skadligt.

Du förväxlar mig med den du skrev med innan, och som använder filter som byts ut när träskvattnet ur kranen har gjort filtret helt geggigt.

Destillering är bara förångning av vatten som separeras från allt annat då.. om destilleringen görs på korrekt sätt dvs.

Även om medicinrester fastnar i destillatorn så släpper det inte pga högre förångningstemperatur i ämnen som inte är vatten.

Därför är destillering överläset jämfört med filterunderhåll som bör göras, och kontrolleras med ppm-mätare kontinuerligt för att se direkt när filtret börjar göra vattnet mer smutsigt, än det var innan filtrering.
Citera
2024-09-12, 12:17
  #171
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Du förväxlar mig med den du skrev med innan, och som använder filter som byts ut när träskvattnet ur kranen har gjort filtret helt geggigt.

Destillering är bara förångning av vatten som separeras från allt annat då.. om destilleringen görs på korrekt sätt dvs.

Även om medicinrester fastnar i destillatorn så släpper det inte pga högre förångningstemperatur i ämnen som inte är vatten.

Därför är destillering överläset jämfört med filterunderhåll som bör göras, och kontrolleras med ppm-mätare kontinuerligt för att se direkt när filtret börjar göra vattnet mer smutsigt, än det var innan filtrering.

Så du tycker att destillering är någon slags magisk lösning som överträffar allt annat? Fantastiskt hur du lyckas höja det till en nivå där det är "överlägset" bara för att du inte vill erkänna att filtrering också fungerar – om man använder det rätt. Men jag antar att du gillar tanken på att slippa göra något så enkelt som att byta ett filter regelbundet. Kör på med din lilla destillator och tro att det är den ultimata lösningen, samtidigt som du ser ner på något så grundläggande som att underhålla ett filter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in