Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-14, 19:45
  #13
Medlem
Sorry läste din fråga igen...du kan inte få sågat nått du köpt på annat ställe- det är enklast du ber en snickare eller snickeriverkstad...angående sticksågar så använder man inte det till skivor..där gäller cirkelsåg med skarp klinga. sticksåg blir aldrig rakt...billiga sticksågar brukar inte ha pendelrörelse å därmed värdelösa...berätta vad du vill göra så förklarar jag för dig.
Citera
2024-08-14, 20:27
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Nej det får man inte

Well. På sätt och vis har han rätt.
En sticksåg är ju per definition värdelös.
Iom det så är det egalt om den är dyr eller billig, den sågar ändå som skit.

Annars, köpte en borrhammare på Jula för en spottstyver, syftet var 4 hål till ett vapenskåp i betonggolvet. Håller än...
Citera
2024-08-14, 23:47
  #15
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Sorry läste din fråga igen...du kan inte få sågat nått du köpt på annat ställe- det är enklast du ber en snickare eller snickeriverkstad...angående sticksågar så använder man inte det till skivor..där gäller cirkelsåg med skarp klinga. sticksåg blir aldrig rakt...billiga sticksågar brukar inte ha pendelrörelse å därmed värdelösa...berätta vad du vill göra så förklarar jag för dig.

Jag tänkte köpa färdiga täcksidor från Ikeas köksserie "Sinarp" och sen kapa och limma/skruva fast dessa till ett soffbord. Såg det på en DIY community jag är med i och blev inspirerad
Citera
2024-08-15, 04:51
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
Jag tänkte köpa färdiga täcksidor från Ikeas köksserie "Sinarp" och sen kapa och limma/skruva fast dessa till ett soffbord. Såg det på en DIY community jag är med i och blev inspirerad
för att kapa det rakt å i vinkel krävs ett sågbord å vana vid det...glöm sticksåg.....känner du ingen snickare som kan hjälpa dig ?
Citera
2024-08-15, 22:58
  #17
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
för att kapa det rakt å i vinkel krävs ett sågbord å vana vid det...glöm sticksåg.....känner du ingen snickare som kan hjälpa dig ?

Inte där jag bor nu, och närmaste som jag känner bor 40 mil ifrån mig
Citera
2024-08-16, 08:13
  #18
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
Jag tänkte köpa färdiga täcksidor från Ikeas köksserie "Sinarp" och sen kapa och limma/skruva fast dessa till ett soffbord. Såg det på en DIY community jag är med i och blev inspirerad

Köp inte färdiga täcksidor, köp en skiva 16mm MDF och få den kapad i bygghandeln. Sen målar du i valfri kulör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in