Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-08-16, 05:36
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Mmm och vara deprimerad resten av livet, låter som ett liv. Isåfall åker jag tillbaka och strider mot tjuvjägare i afrika tills dagen då det är över, åtminstone mer action.

Varför skulle det göra dig deprimerad?

Det är såklart dina val, men i mina öron låter det mer självdestruktivt/deprimerande att offra sitt liv för att jaga tjuvjägare.
Citera
2024-08-16, 10:23
  #26
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "Vad ska jag göra med mitt liv?").

Mod.
Citera
2024-08-16, 18:52
  #27
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Det är just av den anledningen jag vill flytta till Norge. Det är just bättre framtidsutsikter och lönerna och levnadsstandardarna är bättre.
Lönerna är högre men levnadsstandarden är den samma om inte lägre.
Citera
2024-08-17, 05:41
  #28
Medlem
Tack alla för inputs. Det har fått mig att tänka en del.

Jag har kommit fram till att jag ska söka ett konsultjobb på the big four i närheten av hålan. Eventuellt ekonom på ett större bolag. Skulle jag inte hitta något sådant i närheten får jag pendla till Stockholm ett tag. Jag kommer fortsätta bedriva företagen och har nu även omvandlat den enskilda firman till ett AB med min kompis, därav jag inte vill allt för långt bort från hålan. Pendla till Stockholm är ok i värsta fall.

Känner jag att jag vill satsa ännu mer på karriären och ta det ett steg vidare så kan jag om 1-2 år plugga vidare och ta en Master på m7/t15 universiteten eventuellt flytta till Norge och arbeta där om jag känner så.


Tack!
__________________
Senast redigerad av Mrcracky1111 2024-08-17 kl. 05:51.
Citera
2024-08-17, 06:04
  #29
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Tack alla för inputs. Det har fått mig att tänka en del.

Jag har kommit fram till att jag ska söka ett konsultjobb på the big four i närheten av hålan. Eventuellt ekonom på ett större bolag. Skulle jag inte hitta något sådant i närheten får jag pendla till Stockholm ett tag. Jag kommer fortsätta bedriva företagen och har nu även omvandlat den enskilda firman till ett AB med min kompis, därav jag inte vill allt för långt bort från hålan. Pendla till Stockholm är ok i värsta fall.

Känner jag att jag vill satsa ännu mer på karriären och ta det ett steg vidare så kan jag om 1-2 år plugga vidare och ta en Master på m7/t15 universiteten eventuellt flytta till Norge och arbeta där om jag känner så.


Tack!

Jag flyttade FRÅN Stockholm efter att ha tragglat på där i flera år.

Nära på ingen jag vet som flyttat hit trivs, mår bra eller utvecklas förutom just inom karriären.

Visst händer det mer saker, missförstå mig inte, men människorna är spyframkallande, attityderna som frodas är förkastliga, pengar dyrkas, status dyrkas, det finns liksom inget under en enda av dessa ytor.

De enda som genuint "trivs" i storstan är de som inte upplevt någonting annat. Dessutom flyttar de som lyckas gärna ut från staden.

Det är ett nödvändigt ont karriärmässigt. Men är man inte försiktig dras man lätt med och kan stå där och undra vad meningen med livet egentligen skulle vara.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in