Citat:
Ursprungligen postat av
ResanTillMelonia
Hövding. Så slipper man se ut som en fjant
Den går ju inte ens att köpa längre (utseendet? Det har du och jag delade meningar om, men OK). Först säljförbud och sedan konkurs.
Själv har jag en Lazer Cityzen som jag tycker är bekväm på mig i alla fall, det är faktiskt lite mer MC-hjälmskänsla om det är vad du är ute efter, ombonad och täcker huvudet bra, inte en stenhård frigolitkloss som surras på toppen (jag tror jag vet vilken känsla du talar om). Har Lazers variant på rotationsskydd, Kineticore, i stället för MIPS, lite varm när man cyklar fort sommartid men inte så illa som den ser ut. Vilket åter leder oss in på utseendet som man även här kan ha delade meningar om.
Väldigt "pottlik" så man slipper se ut som att man låtsas vara Lance Armstrong. Fanns dessutom i mattgrönt vilket jag trodde skulle bli diskret då de kläder jag använder oftast är surplus från försvaret. Resultatet är i stället att jag nu ser ut som en MÖP när jag cyklar och att en kvinnlig bekant kallade mig för "söt" för någon dag sedan, vilket jag inte tror var i den bemärkelsen man vill höra "söt" från en dylik. Är du inte beredd att bjuda på dig själv så välj en annan färg om du bestämmer dig för en sådan.