2024-08-16, 03:10
Avstängd
Gosifs avatar
Min stationära är fast i ett rum. Har ingen laptop.

Fungerar det med en 10 meter usb kabel för kontrollen? Eller kommer det uppstå lagg/problem? Eller kommer jag behöva extenders?
Citera
2024-08-16, 08:23
Medlem
pMTqs avatar
Du kommer inte känna av tillräckligt med input lag för att det ska påverka din nivå av spelande då du inte direkt är på elitnivå eller ens på vägen dit.

En lång sladd fungerar fint. Även med extenders och hubbar kommer ge dig mer än tillräcklig responstid. Köp hem
Citera
2024-08-16, 09:11
Medlem
8xxSeriess avatar
Är datorn i ett annat rum? Eller har du ett stort jäkla rum där du sitter 10 meter från datorn och spelar?
Citera
2024-08-16, 14:04
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
har du Nvidia-kort så kan du väl köra på en Shield tv elelr liknande för gamestreaming lokalt. Beror på hur petig du är på input-lag såklart...
Citera
2024-08-16, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pMTq
Du kommer inte känna av tillräckligt med input lag för att det ska påverka din nivå av spelande då du inte direkt är på elitnivå eller ens på vägen dit.

En lång sladd fungerar fint. Även med extenders och hubbar kommer ge dig mer än tillräcklig responstid. Köp hem
Vf vill man köra pc spel till en tv?
Citera
2024-08-16, 15:06
Medlem
Mikie64s avatar
Om du spelar på Steam och har en gammal laptop kan du koppla in laptoppen till tv'n och köra Steam Remote från din stationära.
Citera
2024-08-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musulman

För att detblir en roligare upplevelse sitta lira på ex en 65-70" Oled 120Hz än en sketen monitor på 24-35".
Citera
2024-08-16, 19:48
Medlem
pMTqs avatar
Citat:

Vad är skillnaden på en tv och en skärm?

Tänk på den du
Citera
2024-08-16, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pMTq
Vad är skillnaden på en tv och en skärm?

Tänk på den du
Det blir sämre kvalitet och ibland får datorn jobba mer. Alla skärmar är ju inte avsedda för detta. Och komponenterna i PC'n måste vara kombinerade till att kunna ge bästa prestanda, annars är det ingen idé.
Citera
2024-08-16, 22:21
Medlem
pMTqs avatar
Citat:
Det blir sämre kvalitet och ibland får datorn jobba mer. Alla skärmar är ju inte avsedda för detta. Och komponenterna i PC'n måste vara kombinerade till att kunna ge bästa prestanda, annars är det ingen idé.

Varför skulle det bli sämre kvalite?
Utgår du från att alla har samma grafikkort?
Vilken TV och vilken Skärm utgår vi ifrån här?
Kombinerade komponenter? Menar du att delarna ska fungera med varandra? Det går ju inte på något annat sätt?

Jag har uppenbarligen missat all den här väldigt viktiga informationen som du sitter på för att kunna prata med dig vidare.

Eller så har du helt enkelt inte koll alls. Vem vet.

Mvh
Citera
2024-08-16, 22:22
Medlem
snabeldjuret1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Min stationära är fast i ett rum. Har ingen laptop.

Fungerar det med en 10 meter usb kabel för kontrollen? Eller kommer det uppstå lagg/problem? Eller kommer jag behöva extenders?
det jag undrar är hur fan du har en kabel som är 10 meter.
Citera
2024-08-16, 23:58
Avstängd
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10
har du Nvidia-kort så kan du väl köra på en Shield tv elelr liknande för gamestreaming lokalt. Beror på hur petig du är på input-lag såklart...

Hur blir det isf med kontroll? För datorn kan koppla bild till min receiver vid tvn.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikie64
Om du spelar på Steam och har en gammal laptop kan du koppla in laptoppen till tv'n och köra Steam Remote från din stationära.

Tyvärr, jag hade en jättegammal med XP på..

Men vad tror du med kontroll och nvidia shield? Kan jag koppla kontrollen till den ”manicken” ?

EDIT: Det löste sig, fick en steam link från en kompis. Funkar klockrent!
Senast redigerad av Gosif 2024-08-17 kl. 00:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in