Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-18, 14:50
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmao
Testade från min telefon precis. Det funkar fan ta mig från min mobil! Wp-login till korrekt adress dvs.

Är det Chrome på pcn som ställer till det med redirect och skit?!

Man blir ju tokig!

Inte lätt att veta något konkret i såna här lägen.

Eventuellt har webbplatsen varit hackat en stund, men att tjänseleverantören redan har fixat det. Eller så är hacket kvar, och utrustat med en slumpfunktion, så det bara händer en gång varje månad eller så. Oavsett så skulle det nu kunna vara så att du har fått en "301 permanent redirect", en gång, som nu din webbläsare dumt nog respekterar hädanefter.

Enklast, om du inte har en massa sparade login och kakor och grejer i din webbläsare som du vill ha kvar, är att radera all webbplatsdata. Du behöver inte radera historik, men allt som är sparat för webbplatserna. Om du har en massa sparade login och kakor och grejer som du vill ha kvar, får du istället se om du kan hitta hur man raderar webbplatsdata endast för din egen domän.

Alternativt skulle du kunna testa att installera en helt annan webbläsare vid sidan om, på samma dator, exempelvis Firefox, och se hur den beter sig. Blir det samma då, då har du troligen något problem i DNS-systemet också.
Citera
2024-08-24, 23:25
Medlem
neomunaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Sidan du dirigeras till, är det något du känner till? Om inte misstänker jag Wordpress-installationen blivit hackad.

Och i så fall måste du eller någon annan logga in på servern där Wordpress ligger och städa upp. Alltså jag pratar inte om att logga in i Wordpress administrationspanel, utan om att logga in via ssh, "ftp" eller i någon slags kontrollpanel för den "hosting-tjänst" där du har Wordpress-installationen.

Eventuellt har en fil i temat du använder fått lite extra spännande kod. Inte ovanligt de gömmer koden genom att göra 100 tomma rader först.
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Inte lätt att veta något konkret i såna här lägen.

Eventuellt har webbplatsen varit hackat en stund, men att tjänseleverantören redan har fixat det. Eller så är hacket kvar, och utrustat med en slumpfunktion, så det bara händer en gång varje månad eller så. Oavsett så skulle det nu kunna vara så att du har fått en "301 permanent redirect", en gång, som nu din webbläsare dumt nog respekterar hädanefter.

Enklast, om du inte har en massa sparade login och kakor och grejer i din webbläsare som du vill ha kvar, är att radera all webbplatsdata. Du behöver inte radera historik, men allt som är sparat för webbplatserna. Om du har en massa sparade login och kakor och grejer som du vill ha kvar, får du istället se om du kan hitta hur man raderar webbplatsdata endast för din egen domän.

Alternativt skulle du kunna testa att installera en helt annan webbläsare vid sidan om, på samma dator, exempelvis Firefox, och se hur den beter sig. Blir det samma då, då har du troligen något problem i DNS-systemet också.

Det här är rätt svar, jag har bara lyckats lösa det såhär några fåtal gånger. Riktigt meckigt att skrubba en site i SSH men det går.

Jag tänker också att det kanske kan vara DNS recordsen som blivit ändrade? tänker på A och CNAME är ändrade vilket orsaker en redirect. Kanske kolla med de som hostar siten istället först innan du försöker dig på att laga en trasig wordpress installation via SSH.
Senast redigerad av neomunaa 2024-08-24 kl. 23:28.
Citera
2024-08-25, 00:42
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmao
Va fan händer?!

Kanske lite sent svar. Men jag kom på vad sidan hette först nu.

Om du fortfarande brottas med detta. Prova tjänsten nedan, för att scanna efter vissa kända hack, och se om den ger något konkret.

Inga sådana här tjänster eller verktyg är omnipotenta, utan ibland larmar de om saker de bara inbillar sig, och ibland missar de saker. Men det är gratis, och ibland kan det ge relevant information.

https://sitecheck.sucuri.net
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in