Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-08-25, 01:29
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Men vi har ju redan gått igenom varför det i praktiken innebär att den lilla gruppen bestämmer om det inte är så att det är en intern revolt eller kupp som pågår. Varför vill du inte bara ha vanliga val där alla får bestämma?

Jag hatar bara mitt land allt mer och vill inte bo här ju mer jag lär mig om hur saker och ting fungerar och kan inte förstå att mina landsmän tycker det samma. När det dessutom inte fungerar så i så många andra europeiska länder. Ju mer insyn jag fått inom hur makten och kapitalet fungerar här ju mindre gillar jag det medan jag som ung faktiskt trodde att vi var det fria, okorrupta och demokratiska land man påstår att vi är.

Vad ser du som positivt med att du som medlem eller förtroendevald inte väljer bland likställda kandidater som alla har lika goda chanser att vinna genom sina meriter, kunskaper eller debattförmåga?
Varför tror du saker om mig?
Citera
2024-08-25, 01:32
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Varför tror du saker om mig?

Jag antar att när du kritiserar det jag skriver vill motsatsen.

Du får väl skriva vad du vill om du nu tycker något annat.
Citera
2024-08-25, 01:44
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Jag antar att när du kritiserar det jag skriver vill motsatsen.

Du får väl skriva vad du vill om du nu tycker något annat.
Jasså, du var en lättkränkt snöflinga som ser kritik när du inte möts av ja-sägare. Bland vuxna människor kallas det för olika åsikter och du har inte ens tänkt på hur ett riksdagsval skulle fungera om väljarna möttes av blanka valsedlar.
Bara för att du har en tanke innebär inte att den är bra.
Citera
2024-08-25, 01:50
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Jasså, du var en lättkränkt snöflinga som ser kritik när du inte möts av ja-sägare. Bland vuxna människor kallas det för olika åsikter och du har inte ens tänkt på hur ett riksdagsval skulle fungera om väljarna möttes av blanka valsedlar.
Bara för att du har en tanke innebär inte att den är bra.

Du är mig en riktigt blåst kärring som inte kan hålla reda på vad hon skriver själv, och ja, jag antar ditt kön nu
.
Först säger du dig tycka att det är helt okej med valberedningar även om det i dina ord i princip aldrig är så att motkandidater till deras listor väljs om det inte är en förorganiserad kupp.

Sen när jag vänder på kakan och frågar dig varför du hellre inte skulle vilja välja och vraka bland kandidater vars namn och kvalifikationer är presenterade på ett jämlikt sätt så säger du att jag hittar på vad du tycker.

När jag då tar ett steg tillbaka och ber dig presentera vad du tycker så lägger du upp en red herring.

Kanske folk som du inte kan hantera att tänka självständigt och därmed tar illa upp när någon kräver det som en del i ansvaret av att vara en medborgare i ett demokratiskt land och medlem i en demokratisk förening?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in