Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
Jasså, du var en lättkränkt snöflinga som ser kritik när du inte möts av ja-sägare. Bland vuxna människor kallas det för olika åsikter och du har inte ens tänkt på hur ett riksdagsval skulle fungera om väljarna möttes av blanka valsedlar.
Bara för att du har en tanke innebär inte att den är bra.
Du är mig en riktigt blåst kärring som inte kan hålla reda på vad hon skriver själv, och ja, jag antar ditt kön nu
.
Först säger du dig tycka att det är helt okej med valberedningar även om det i dina ord i princip aldrig är så att motkandidater till deras listor väljs om det inte är en förorganiserad kupp.
Sen när jag vänder på kakan och frågar dig varför du hellre inte skulle vilja välja och vraka bland kandidater vars namn och kvalifikationer är presenterade på ett jämlikt sätt så säger du att jag hittar på vad du tycker.
När jag då tar ett steg tillbaka och ber dig presentera vad du tycker så lägger du upp en red herring.
Kanske folk som du inte kan hantera att tänka självständigt och därmed tar illa upp när någon kräver det som en del i ansvaret av att vara en medborgare i ett demokratiskt land och medlem i en demokratisk förening?