Citat:
Ursprungligen postat av
Cheeto-Jesus
Vi båda brukade kolla tillsammans innan vi bildade familj. och hon vet att jag gör det max i 5min för att få utlösning. Inte för att jag fantiserar om andra.
Vet eller gissar du att det är svartsjuka som irriterar? Småbarnsåren kan vara så tuffa att man som kvinna kan bli irriterad av betydligt oskyldigare saker om hon drar ett tungt lass och han mest intresserar sig för sitt. Själv höll jag på att tappa fattningen när han stal tid från familjen för att klippa sina tånaglar i badrummet. Så förbannad och missunnsam var jag. Hade han någonsin klippt barnens naglar, låtit mig vila medan han gick upp med barnen eller gett mig utrymme att träna regelbundet hade jag lätt unnar honom en andra fru. Att jag frågar och erkönner det här är för att jag inte får ihop din berättelse, för om ni nu har det så tufft, hur tänker du då att din egna konsumtion av porr är jämförbar med er gemensamma innan ni fick barn. Herregud!
Men vad vet jag. Kanske är det inte så för er ens ur hennes synvinkel ens ibland, men varför gissa när det finns ett enkelt sätt att testa?
Ta hand om barnen själv ett par timmar varje söndag morgon så att hon kan ta sig ut och jogga eller så.
Om hon är hemma och du jobbar. Var lite med barnen när du kommer hem. Fråga hur hon mår. Lyssna på svaret.
Om det är läge för närhet, försök att smeka henne ömt i nacken. Gå upp lite tidigare kanske och väck henne så.
Och viktigast. Drick inte mer än i undantagsfall.
Blir hon inte galet kåt är nog familjerådgivning ett smartare flesta drag än att smyga med handkräm.